Δεν υπάρχουμε!

Posted on Updated on

(για να χρησιμοποιήσω κι εγώ αυτήν την αντιπαθητική έκφραση της μόδας…)

Τα ενυπόγραφα άρθρα δεν απηχούν αναγκαστικά τις απόψεις του συνδυασμού. Δημοσιεύονται στο πλαίσιο του υγιούς και διάφανου διαλόγου και οι συντάκτες φέρουν την ευθύνη της υπογραφής τους.

Γράφει η Βανέσσα Ζουγανέλη, υποψήφια Δημ. Σύμβουλος K.E.Πο.Μ.

Με λένε Βανέσσα Ζουγανέλη.
Τίνος είμαι;
Του Μάκη (Ρεμέτζο) και της Πάολας.
Όταν με ρωτούν από πού είμαι απαντώ ευθαρσώς: Μυκονιάτισσα.
Και ενώ εγώ δηλώνω την καταγωγή μου με περηφάνια και χαρά, αντιμετωπίζομαι συνήθως με ένα ελαφρύ μειδίαμα -στην καλύτερη περίπτωση- που φτάνει και σε πονηρό συνωμοτικό γελάκι. Αυτό συμβαίνει χρόνια τώρα, και δεν είναι πρόσφατο αποτέλεσμα των σημερινών οικονομικών σκανδάλων μας.

Αναρωτήθηκα αν τελικά υπάρχει κόσμος, που φαντάζεται τη Μύκονο ως ένα κινηματογραφικό σκηνικό τύπου Τσινετσιτά, με κομπάρσους στο ρόλο των κατοίκων, που όταν τελειώνει το πανηγύρι της σεζόν αυτοί εξαφανίζονται.

Οι άνθρωποι όταν τους λες Μύκονος, σκέφτονται αμέσως ασυδοσία, κάθε είδους αναρχία, φαντάζονται το νησί ως παράδεισο εκμεταλλευτών και ευκαιριών ύποπτων.
Πρόσφατα όμως, μου συνέβη κάτι διαφορετικό. Συζητώντας με ένα φίλο μου, Έλληνα καθηγητή σκανδιναβικού πανεπιστημίου, για τις εκλογές που έρχονται, μου έκανε την εξής τρομερή ερώτηση:
-Μα υπάρχουν μόνιμοι κάτοικοι στη Μύκονο; Δεν είναι όλοι πια ξένοι επενδυτές και επιχειρηματίες;
Έμεινα άναυδη, στεναχωρήθηκα, θύμωσα, παρεξηγήθηκα και αποφάσισα να κατέβω στις εκλογές εκπροσωπώντας τους ανύπαρκτους κατοίκους της Μυκόνου.
Αναρωτήθηκα αν τελικά υπάρχει κόσμος, που φαντάζεται τη Μύκονο ως ένα κινηματογραφικό σκηνικό τύπου Τσινετσιτά, με κομπάρσους στο ρόλο των κατοίκων, που όταν τελειώνει το πανηγύρι της σεζόν αυτοί εξαφανίζονται.
Με σόκαρε που ως Μυκονιάτες στα μάτια τρίτων κατηφορίζουμε τα σκαλιά της απαξίωσης, φτάνοντας ως στο βαθμό της ανυπαρξίας.

Κι εκεί που τα σκεφτόμουν όλα αυτά κι ήμουν μες στην απελπισία, με έσωσε ο Καραγάτσης! Τυχαία έπεσα σε ένα απόσπασμα ενός βιβλίου του, όπου περιγράφει τους Μυκονιάτες ως όντα υπαρκτά!
«Το πιο ενδιαφέρον έμψυχο υλικό είναι οι ντόπιοι, οι μόνιμοι κάτοικοι του νησιού, οι γλυκύτατοι αυτοί άνθρωποι με την αγαθή ψυχή, το πρόσχαρο πνεύμα, το ξύπνιο μυαλό, που ζουν στα λιτά, τα καλαίσθητα, τα πεντακάθαρα και νοικοκυρεμένα σπιτάκια τους…»

Τι ανακούφιση! Ουφ… Άρα, είχε δίκιο και η Ιταλίδα μητέρα μου, που μου έλεγε ότι όταν είχε πρωτοέρθει στη Μύκονο τη δεκαετία του Εξήντα, την είχε εντυπωσιάσει η ομορφιά του τοπίου, αλλά ακόμη περισσότερο την είχαν συγκινήσει οι κάτοικοι, οι οποίοι ήταν φιλόξενοι, ευγενικοί, ανοιχτόμυαλοι, με έντονη προσωπικότητα και αν τελείως αγράμματοι πολλές φορές, σοφοί και με πολύ χιούμορ. Τέλεια, σκέφτηκα, δεν μπορεί να εξαφανίστηκαν όλοι αυτοί οι άνθρωποι μέσα σε λίγα χρόνια… Κάπου θα υπάρχουν, δεν γίνεται, κι ας μην φαίνονται δια γυμνού οφθαλμού. Αυτοί θα είναι μάλλον οι μυστικοί κάτοικοι της Μυκόνου σήμερα, αυτοί που παραμένουν αφανείς και άφωνοι απέναντι σε ό,τι τρομερό συντελείται σήμερα στο νησί τους.

Ως ανήκουσα λοιπόν κι εγώ στην κατηγορία αυτή, δηλώνω ότι υποφέρω από αυτό που βλέπω σήμερα γύρω μου, και αναζητώ όσους μου μοιάζουν, για να υπάρξουμε και πάλι…

2 thoughts on “Δεν υπάρχουμε!

    Mata Varla said:
    19/10/2010 στο 9:52 ΠΜ

    Την Μύκονο την γνώρισα παιδί νομίζω γύρω στο 62 -63 κι έχω ωραίες αναμνήσεις. Μέχρι να γνωρίσω (τα τελευταία χρόνια) κανα δυο αγαπημένους ανθρώπους και εγώ, ομολογώ, αναρωτιόμουνα αν συνεχίζουν να υπάρχουν Μυκονιάτες. Αρχίζοντας να διαβάζω στο FB μικρά νέα για την Κ.Ε.ΠΟ.Μ αρχικά χάρηκα γιατί ΝΑΙ υπάρχουν ακόμη Μυκονιάτες και μετά ένιωσα εκείνη τη μικρή φλόγα της ελπίδας για μας τους υπολοίπους. Λες; Λες να υπάρχουν ακόμα Ελληνες γιατί για κάποια χρόνια τώρα αναρωτιέμαι ΥΠΑΡΧΟΥΜΕ ;

    Δεν υπάρχουμε! (via Κ.Ε.ΠΟ.Μ) « said:
    20/10/2010 στο 12:26 ΜΜ

    […] Δεν υπάρχουμε! (via Κ.Ε.ΠΟ.Μ) Posted on 19/10/2010 by ecoanemos (για να χρησιμοποιήσω κι εγώ αυτήν την αντιπαθητική έκφραση της μόδας…) Τα ενυπόγραφα άρθρα δεν απηχούν αναγκαστικά τις απόψεις του συνδυασμού. Δημοσιεύονται στο πλαίσιο του υγιούς και διάφανου διαλόγου και οι συντάκτες φέρουν την ευθύνη της υπογραφής τους. Γράφει η Βανέσσα Ζουγανέλη, υποψήφια Δημ. Σύμβουλος K.E.Πο.Μ. Με λένε Βανέσσα Ζουγανέλη. Τίνος είμαι; Του Μάκη (Ρεμέτζο) και της Πάολας. Όταν με ρωτούν από πού είμαι απαντώ ευθαρσώς: Μυκονιάτι … Read More […]

Σχολιάστε

