Μύκονος: Ώρα του ΙΚΑ …στον επόμενο τόνο η ώρα του Τελωνείου… στον επόμενο τόνο κακιά τους ώρα

Posted on Updated on

Γκρίζα σύννεφα στον ουρανό της Μυκόνου... γκρίζα και τα μυνήματα
Γκρίζα σύννεφα στον ουρανό της Μυκόνου… γκρίζα και τα μηνύματα

Υποβάθμισης υπηρεσιών συνέχεια…
Μετά την παράταση της  λειτουργίας 19 νησιωτικών Δ.Ο.Υ.  έως τις 18 Μαρτίου 2013,  και τελικά  την οριστική παραμονή 6, μεταξύ αυτών  και της Μυκόνου, φαίνεται ότι η κυβέρνηση δεν τελείωσε με τις σκέψεις αποψίλωσης των νησιών από υπηρεσίες και την υποβάθμισή τους σε βάρος της εξυπηρέτησης του πολίτη.

Οι οριζόντιες, άλογες και βιαστικές κυβερνητικές παρεμβάσεις που εμφανίζονται ως προαπαιτούμενα από την Τρόικα συνεχίζονται χωρίς σχέδιο, αγνοώντας  την ταλαιπωρία των νησιωτών με ανεπαρκείς ή ανύπαρκτες συγκοινωνίες, αλλά και την
σαφή Συνταγματική υποχρέωση (σύμφωνα με το άρθρο 101, παρ.2 και 3) κατά την οποία πριν τις κανονιστικές νομοθετικές παρεμβάσεις πρέπει να λαμβάνονται υπόψη οι ιδιαίτερες συνθήκες των νησιωτικών περιοχών.

Στην περίπτωση κλεισίματος του ΙΚΑ Μυκόνου, είναι η ταλαιπωρία των πολιτών που έρχεται σε δεύτερη μοίρα για το υπουργείο οικονομικών. Για την υποβάθμιση όμως του Τελωνείου Μυκόνου φαίνεται ότι το υπουργείο δεν ενδιαφέρεται ούτε για τις επιπτώσεις που θα έχει αυτή στην παροχή  τουριστικών υπηρεσιών, αλλά ούτε στα κρατικά έσοδα από τις τελωνειακές υπηρεσίες. Δεν ενδιαφέρει τους καρεκλοκένταυρους η οικονομική ανάπτυξη περιοχών που μπορούν να προσφέρουν κάτι παραπάνω στον «εθνικό κουμπαρά σωτηρίας».

Σύμφωνα με τα στοιχεία που συνέλεξε ύστερα από τις συναντήσεις που είχε η Άννα Καμμή, δημοτική σύμβουλος της ΚΕΠΟΜ , συζητώντας με τους  προϊσταμένους και τους υπαλλήλους του Τελωνείου και του ΙΚΑ Μυκόνου προκύπτουν τα εξής:

Για το Τελωνείο Μυκόνου :

-Το τελωνείο της Μυκόνου είναι τελωνείο Β’ Τάξης. Αν και χρειάζεται
τουλάχιστον 6 άτομα για να τα βγάλει πέρα, τα τελευταία χρόνια είναι
υποστελεχωμένο παρά την αύξηση των υποχρεώσεων του.
Για το 2012 το μόνιμο προσωπικό ήταν 2 άτομα +1 άτομο από άλλο
τελωνείο για ενίσχυση.
-Τα 3 αυτά άτομα ήταν υποχρεωμένα να κρατούν βάρδια για 18 ώρες
καθημερινά από τον Απρίλιο έως τον Οκτώβριο. Τις υπερωρίες που
αναγκαστικά κάνουν τις καλύπτουν εν μέρει με συμπληρωματικές άδειες
τον χειμώνα.
-Το λιμάνι της Μυκόνου αποτελεί πύλη εισόδου τουριστών στην Ελλάδα (για τις Κυκλάδες πύλη εισόδου αποτελούν και τα λιμάνια Μήλου, Σύρου και Σαντορίνης)
οι οποίοι έρχονται
-με κρουαζιέρες που το πρώτο ελληνικό λιμάνι είναι η Μύκονος,
-με τσάρτερ,
-με ιδιωτικά αεροπλάνα και
-με ιδιωτικά σκάφη αναψυχής.
Αυτό σημαίνει ότι σφραγίζει τα έγγραφα πολιτών που προέρχονται από
χώρες πλην της Ε.Ε.
Στις αρμοδιότητες τους επίσης είναι το κατάστημα αφορολογήτων ειδών (ΚΑΕ) ή DUTY FREE, τα δελτία κίνησης θαλαμηγών, τα ιδιωτικά σκάφη αναψυχής με ξένη
σημαία, τα transit log, οι αποσφραγίσεις και σφραγίσεις ΙΧ ελλήνων του
εξωτερικού, οι πετρελαιεύσεις των αλιευτικών και των αεροσκαφών.
Όλα τα παραπάνω γίνονται σε ακατάστατα ωράρια για ευνόητους λόγους.
-Βάσει των οικονομικών στοιχείων του 2012 για την Μύκονο είχαμε
. 1260 πτήσεις τσάρτερς
. 600 ιδιωτικά αεροσκάφη
. 650-700 κρουαζιερόπλοια από τα οποία τα 200-250 είχαν πύλη εισόδου
στην Ελλάδα την Μύκονο.
. 500.000 ευρώ έσοδα από τελωνειακούς δασμούς
-Το μηνιαίο μίσθωμα για το ακίνητο ύστερα από την μείωση λόγω κρίσης
είναι 1222,52 ευρώ

Η Υποβάθμισή του από Β΄τάξης σε τοπικό τελωνειακό γραφείο θα
περιορίσει κατά πολύ τις παραπάνω αρμοδιότητες του αφού δεν θα είναι
πλέον αυτοτελές, αλλά θα ανήκει στην Σύρο.

Κατά τον προϊστάμενο του τελωνείου κύριο Γιώργο Καραπαναγιώτη,
«…η πρόταση της επιτροπής αξιολόγησης του υπουργείου διοικητικής μεταρρύθμισης και ηλεκτρονικής διακυβέρνησης έχει ως στόχο να μειώσει τα δημοσιονομικά  πανελλαδικά κατά 470.000 ευρώ ετησιώς, με την μείωση των μισθών των προϊσταμένων ( τον δικό του κατά 250 ευρώ), περικοπές υπαλλήλων και μισθωμάτων.
Το παράδοξο είναι ότι οι περισσότερες αρμοδιότητες των τελωνείων απαιτούν την φυσική παρουσία του υπαλλήλου και δεν γίνεται να μπουν σε ηλεκτρονική βάση δεδομένων…»
Από τα παραπάνω προκύπτει το συμπέρασμα ότι η τυχόν υποβάθμιση του Τελωνείου Μυκόνου θα έχει άμεσο αντίκτυπο στον τουρισμό, ενώ θα χαθούν θέσεις εργασίας και στον ιδιωτικό τομέα σε επαγγέλματα που είναι συναφή με τις δραστηριότητες του Τελωνείου.
Για την ιστορία θα πρέπει να αναφέρουμε ότι το τελωνείο της Μυκόνου
σύμφωνα με τον περιηγητή Ιάκωβο Ρίζο Ραγκαβή, είναι από τα πρώτα
τελωνεία της Ελλάδας μαζί με αυτό της Σύρου. Το αναφέρει στον τρίτο τόμο του βιβλίου του ΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ- ΚΥΚΛΑΔΕΣ-ΝΗΣΟΙ- έκδοσης του 1854.

Το ατσάλι της σημερινής Μυκόνου δέθηκε με τον κόπο και των ιδρώτα των γονιών μας και τον δικό μας. Τίποτα δεν μας χαρίστηκε!
Το ατσάλι της σημερινής Μυκόνου δέθηκε με τον κόπο και των ιδρώτα των γονιών μας και τον δικό μας. Τίποτα δεν μας χαρίστηκε!


Για το ΙΚΑ Μυκόνου :

Ενημερωθήκαμε από την προϊσταμένη κυρία Γιώτα Μάρκου ότι το υποκατάστημα του ΙΚΑ Μυκόνου θα λειτουργεί έως τις 18/2/13. Από τις 19/2 θα ανήκει στο ΙΚΑ Σύρου.
Στην θέση του θα λειτουργήσει ένα γραφείο ασφαλισμένων με περιορισμένες αρμοδιότητες.
Από ότι φαίνεται δεν θα έχει ταμείο, οι συντάξεις ούτως ή άλλως διεκπεραιώνονταν από την Σύρο, και μάλλον θα εξακολουθεί να κάνει την διανομή  των φαρμάκων.
Μέχρι τώρα αν και προβλεπόταν 12 οργανικές θέσεις, λειτουργούσε με 6 υπαλλήλους.
Στο καινούριο γραφείο θα υπάρχουν από 1-3 υπάλληλοι και προς το παρόν θα λειτουργεί στο υπάρχον ακίνητο αφού ο Δήμος δεν έχει χώρο να το στεγάσει.
Το ενοίκιο του γραφείου στο ισόγειο, μαζί με τον πάνω ορόφο και το υπόγειο, όπου
φυλάσσονται τα αρχεία, είναι 6.500 ευρώ.
Το υποκατάστημα της Μυκόνου «εξυπηρετούσε» πάνω από 5000 ασφαλισμένους, πάνω από 3000 οικοδομές και πάνω από 3000 επιχειρήσεις.

Με μόνο κριτήριο την μείωση των δημοσιοοικονομικών εξόδων η Κυβέρνηση δεν υπολογίζει:

-την ταλαιπωρία των κατοίκων των νησιών με τις γνωστές δυσκολίες στην συγκοινωνία,

-την γνώμη των ΟΤΑ που έχουν ήδη υποβαθμιστεί από μικρά κυβερνεία (όπως τα θέλει ο Καλλικράτης) σε διακοσμητικά στοιχεία,

-το κατοχυρωμένο συνταγματικά δικαίωμα της νησιωτικότητας και

-την ανάγκη παροχής υπηρεσιών στους πολιτες και τους επισκέπτες.

Χωρίς να έχει φροντίσει έγκαιρα την διάδοχη κατάσταση, όπως και στην περίπτωση των Δ.Ο.Υ., το κράτος σπέρνει ανέμους και θα θερίσει θύελλες.

Η ΚΕΠΟΜ ενημερώνεται και ενημερώνει. Καλούμε τους πολίτες της Μυκόνου σε εγρήγορση. Οφείλουμε να αντισταθούμε, να υπερασπιστούμε τα δικαιώματά μας και να προστατέψουμε το αναπτυξιακό και λειτουργικό μέλλον του νησιού. Η κατάσταση πλέον είναι πολύ σοβαρή για να αφήσουμε τα πράγματα να κυλήσουν σε πλέγμα αδιαφορίας και ωχαδελφισμού. Καλούμε όλους τους φορείς σε πανστρατιά σοβαρής αντίστασης για την επίθεση αποψίλωσης του νησιού από υπηρεσίες.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s