ΝΕΩΤΕΡΑ ΑΠΟ ΤΟ ΝΑΥΑΓΙΟ TOY YUSUF CEPNIOGLU ΣΤΙΣ ΑΚΤΕΣ ΤΗΣ ΜΥΚΟΝΟΥ. ΑΝΑΓΚΗ ΤΩΡΑ, ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΠΑΡΑΚΤΙΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ

Posted on Updated on

– Όσο οι πάντες καθησυχάζουν, η ΚΕΠΟΜ μαζί με ευαίσθητους
για το περιβάλλον ενεργούς πολίτες ερευνά, συγκεντρώνει

στοιχεία, απευθύνει ερωτήματα, ζητά απαντήσεις και λύσεις.
– Ο Τούρκος καπετάνιος έχει στο βιογραφικό του 4 ναυάγια και μία πειρατεία.
-Γιατί δεν προχωρήσαμε σε ασφαλιστικά μέτρα κατά της πλοιοκτήτριας εταιρείας

– Ο κίνδυνος μιας μελλοντικής σοβαρής καταστροφής που μπορεί να αλλάξει άρδην
την ζωή μας στη Μύκονο δεν είναι ένα «Φωσκολικό» σενάριο, αλλά μια
πραγματικότητα που επιβάλει την λήψη μέτρων και στρατηγικού σχεδιασμού.
Επιτέλους, ΕΝΗΜΕΡΩΣΤΕ, και κάντε κάτι τώρα!

navagio Mykonos 1ΜΕΤΑ ΤΟ ΝΑΥΑΓΙΟ TOY YUSUF CEPNIOGLU ΣΤΙΣ ΑΚΤΕΣ ΤΗΣ ΜΥΚΟΝΟΥ
ΠΙΟ ΕΠΙΤΑΚΤΙΚΗ Η ΑΝΑΓΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΠΑΡΑΚΤΙΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ

ΤΟ ΝΑΥΑΓΙΟ
Στις 08/03 συνέβη το ναυάγιο του Τουρκικού πλοίου Yusuf Cepnioglu στον Αυλέμωνα Μυκόνου. Στις 17/04 ανακοινώθηκε η ολοκλήρωση της άντλησης του πετρελαίου από τις δεξαμενές του καθησυχάζοντας την κοινή γνώμη. Μετά την αποχώρηση της ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ Γ ΤΣΑΒΛΙΡΗΣ ΚΑΙ ΥΙΟΙ Ν.Ε. που διεκπεραίωσε την επιχείρηση άντλησης του πετρελαίου και της περισυλλογής του μεγαλύτερου αριθμού των κοντέινερ, (την εβδομάδα μετά το Πάσχα) νέα εταιρεία ανέλαβε το έργο της απομάκρυνσης του πλοίου και αναμένεται στο νησί μέσα στον Μάιο. Την απορρύπανση από την αρχή έχει αναλάβει η εταιρεία «Τεχνική Προστασίας Περιβάλλοντος Α.Ε.» ,www.epe.gr, με υπεύθυνο τον Ωκεανογράφο Δρ Βασίλη Μαμαλούκα (αρμόδιο και για την υπόθεση του Sea Diamond) η οποία θα παραμένει μέχρι την ολοκλήρωση της ανέλκυσης του ναυαγίου. Η γενική εντύπωση είναι ότι σταθήκαμε τυχεροί και γλυτώσαμε τα χειρότερα.
Η πραγματικότητα επιτάσσει εγρήγορση και το συμβάν πρέπει να μας προβληματίσει σοβαρά. Μέχρι το πλοίο να φύγει από την περιοχή ο κίνδυνος διεύρυνσης της μόλυνσης είναι υπαρκτός. Παρά τους επαγγελματικούς και πραγματικά υποδειγματικούς καθαρισμούς στις ακτές που ακολούθησαν του συμβάντος, δεν γνωρίζουμε το μέγεθος της ρύπανσης καθώς ακόμη ξεβράζονται υλικά του ναυαγίου σε γειτονικά νησιά. Σύμφωνα με τους ειδικούς, υφάσματα που περιείχαν τα κοντέινερ και έχουν εξαπλωθεί σε άγνωστα σημεία του βυθού είναι επικίνδυνα για τις προπέλες διερχομένων πλοίων ενώ η απομάκρυνση του ναυαγίου μπορεί να επιτευχθεί μόνο μέσω του τεμαχισμού του. Το έργο ανέλκυσης χαρακτηρίζεται δύσκολο εξαιτίας του βραχώδους χαρακτήρα του σημείου και των απρόβλεπτων καιρικών συνθηκών. Κανείς δεν μπορεί να μας διασφαλίσει ότι κατά την επιχείρηση δεν θα διαφύγουν επικίνδυνα υλικά στο περιβάλλον με κίνδυνο για την υποθαλάσσια βιοποικιλότητα που ήδη στο σημείο έχει πληγεί, όπως και τον χρόνο που θα χρειαστεί για την ολοκλήρωση της επιχείρησης. Μαρτυρία που καταγράψαμε από υπεύθυνο της εταιρείας που ανέλαβε την άντληση του πετρελαίου είναι ότι το πλοίο είναι «σουρωτήρι». Ο ίδιος άνθρωπος που δεν μπορούμε να αποκαλύψουμε το όνομα του απόρησε για την αδράνεια του Δήμου και την μη επαρκή ευαισθητοποίηση και κινητοποίηση των τοπικών φορέων για ένα περιστατικό που αφορά μία από τις κορωνίδες του Ελληνικού τουρισμού.
navagio Mykonos 2
ΟΙ ΕΥΘΥΝΕΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ
Την Πέμπτη μέρα μετά το ναυάγιο ο εκπρόσωπος του Περιβαλλοντολογικού Συλλόγου Μυκόνου Όμηρος Ευαγγελινός είχε συνάντηση για επίσημη ενημέρωση με τη Λιμενική Αρχή και την δημαρχεύουσα. Οι ερωτήσεις για το τι ενέργειες έχουν γίνει για την απορρύπανση του νησιού απαντήθηκαν με γενικότητες του τύπου “όλες οι απαραίτητες ενέργειες” και όταν ζητήθηκε η δημοσιοποίηση της αναλυτικής λίστας με το τι περιέχουν τα κοντέινερ η μεν Λιμενική αρχή δήλωσε ότι υπάρχει το απόρρητο λόγω της προανάκρισης ενώ η Δημαρχεύουσα δήλωσε άγνοια και ότι θα ζητήσει και αυτή ενημέρωση. Στην συνάντηση με την Δημαρχεύουσα ήταν και η νομικός σύμβουλος του δήμου μόλις αφιχθείσα από την Σύρο η οποία δήλωνε ανενημέρωτη για το ναυάγιο.
Ο Όμηρος Ευαγγελινός ενημέρωσε για την συνομιλία που είχε με τον πρόεδρο της επιτροπής αγώνα Θηραίων πολιτών για την ανέλκυση του Sea Diamond , καθηγητή Φυσικής Λουκά Λιγνού, ο οποίος του ξεκαθάρισε ότι οι Δήμοι και κάθε άλλος ενδιαφερόμενος φορέας επιβάλλεται να προχωρούν άμεσα σε ασφαλιστικά μέτρα κατά της πλοιοκτήτριας εταιρείας σε τέτοιες περιπτώσεις γιατί η εταιρεία δεν θα μπορέσει να προχωρήσει σε αποζημιώσεις εάν δεν διασφαλιστεί πλήρως από την στιγμή που τρέχουν ασφαλιστικά μέτρα και υπό την πίεση τους θα οδηγηθεί σε ένα αυστηρό χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης των επιχειρήσεων. Παρόλα αυτά όταν η κ Γρυπάρη και η σύμβουλος της ρωτήθηκε εάν προτίθεται να προχωρήσει σε ασφαλιστικά μέτρα κατά της πλοιοκτήτριας εταιρείας η απάντηση ήταν αρνητική και πως αυτό είναι μια άσκοπη ενέργεια. Την επόμενη μέρα ο περιβαλλοντικός σύλλογος Μυκόνου μαζί με τον μικροβιολόγο Αναστάσιο Γεωργουλιό πήρε δείγματα νερού από το ναυάγιο για να τα στείλει στο χημείο του κράτους. Εφόσον όμως πληροφορήθηκαν ότι αν η αποστολή γινόταν μαζί με έναν κρατικό φορέα δεν θα υπήρχε χρέωση, έγιναν επανειλημμένες προσπάθειες επαφής με τον Δήμο Μυκόνου για να στείλουν τα δείγματα μαζί χωρίς να υπάρξει καμία απάντηση.
Αμέσως μετά προτοκολήθηκαν στη Λιμενική και την Δημοτική αρχή με κοινοποίηση προς τον εισαγγελαία Σύρου γραπτός τα αιτήματα για ενημέρωση του συλλόγου ως προς τις ενέργειες απορρίπανσης και την λίστα των φορτίων του πλοίου.
Ακόμα και σήμερα 2 μήνες μετά το τραγικό συμβάν δεν απαντήθηκε κανένα ερώτημα και κανένας δεν γνωρίζει τι περιείχαν αυτά τα 211 κοντέινερ, πόσα απο αυτά είναι βυθισμένα γύρω απο το νησί μας και τι επιπτώσεις αυτά θα προξενήσουν.
Ο Δήμος από την πρώτη στιγμή έπρεπε να δράσει και για μια ακόμη φορά αποδείχτηκε «μικρός» μπροστά στα γεγονότα. Παράλληλα θα μπορούσε να ζητήσει ανεξάρτητη περιβαλλοντική μελέτη για τις επιπτώσεις του ναυαγίου στο περιβάλλον. Το αδιέξοδο που βιώνει η Σαντορίνη με το ναυαγισμένο Sea Diamond έπρεπε να μας είχε αφυπνίσει προ καιρού. Φυσικά και δεν μπορούν να συγκριθούν τα δύο περιστατικά αλλά επειδή η ιστορία επαναλαμβάνεται πρέπει να μας είμαστε έτοιμοι για παν ενδεχόμενο. Σημειώνουμε ότι υπάρχει ακόμη περιθώριο αντίδρασης καθώς δίνεται το δικαίωμα για ασφαλιστικά μέτρα σε διάστημα 5 μηνών από την μέρα του περιστατικού. Πόσο έτοιμοι είμαστε αλήθεια σε περίπτωση που ένα αντίστοιχο περιστατικό αφορά μια εταιρεία με προβληματική ασφαλιστική κάλυψη ? Αρκεί να θυμηθούμε για πόσο καιρό φιλοξενήσαμε το ναυαγισμένο πλοίο στον Κόρφο πριν μερικά χρόνια και ότι ακόμα έχουμε βυθισμένο μπροστά από τον Καλαφάτη το ναυάγιο ενός εμπορικού πλοίου που φέτος κλείνει 20 χρόνια εκεί.
Η απουσία μιας αυτοδιοίκησης που σέβεται τον τόπο της και δρα με σοβαρότητα είναι εμφανής. Το γραφείο Πολιτικής προστασίας που βάσει του Καλλικράτη έχει συσταθεί είναι απλά διακοσμητικό. Κανένας δεν σκέφτηκε να συμμετέχει και για εκπαιδευτικούς σκοπούς στους καθαρισμούς που έγιναν – Κανένας από τον Δήμο δεν θέλησε να πάρει δείγματα του νερού της περιοχής και να τα στείλει στο Χημείο του κράτους για διερεύνηση της μόλυνσης .Ψιλά γράμματα για μια δημοτική αρχή που παρέπαιε και παραπαίει.
navagio Mykonos 3
ΩΡΟΛΟΓΙΑΚΕΣ ΒΟΜΒΕΣ ΣΤΟ ΑΙΓΑΙΟ
100 εκατ. τόνοι πετρελαιοειδών υπολογίζεται ότι διακινούνται ετησίως μέσω των Ελληνικών θαλασσών. Ο κίνδυνος ενός σοβαρού ατυχήματος είναι αυξημένος για μία χώρα που βασίζεται στον τουρισμό και διαθέτει ένα από τα ομορφότερα θαλάσσια και παράκτια οικοσυστήματα της Ευρώπης φιλοξενώντας αρκετά απειλούμενα θαλάσσια είδη στον πλανήτη .Εάν συνυπολογίσουμε και το γεγονός ότι στις Ελληνικές θάλασσες κυκλοφορούν γερασμένα και κακοσυντηρημένα πλοία Ελλήνων πλοιοκτητών που ανεξέλεγκτοι δρουν υπό ξένες σημαίες, ακατάλληλα για τη μεταφορά επικινδύνων φορτίων, κατανοεί κανείς την σοβαρότητα της κατάστασης. Τέτοια μικρά δεξαμενόπλοια μεταφέρουν πετρέλαιο για τις ενεργειακές ανάγκες των νησιών του Αιγαίου και όχι μόνο. Η ευθύνη των αρμοδίων αρχών είναι μεγάλη αφού οι έλεγχοι δεν επαρκούν ή γίνονται για το θεαθήναι από υπηρεσιακούς παράγοντες οι οποίοι εικάζεται ότι χρηματίζονται, με αποτέλεσμα χιλιάδες κυβικά μέτρα πετρελαίου να καταλήγουν κάθε χρόνο στις ελληνικές θάλασσες. 7 χρόνια έχουν περάσει από τη βύθιση του κρουαζιερόπλοιου Sea Diamond στα νερά της Σαντορίνης και εκατοντάδες τόνοι καυσίμων παραμένουν ακόμα στις δεξαμενές του πλοίου. Οι ειδικοί κάνουν λόγο για μια τοξική βόμβα, που, εάν εκραγεί, θα προκαλέσει ανυπολόγιστες ζημιές στο θαλάσσιο οικοσύστημα της περιοχής, αλλά και ολόκληρου του Αιγαίου.
Σημειώνουμε ότι το πλοίο που προσέκρουσε στον Αυλέμωνα είναι το μοναδικό πλοίο που κατέχει η πλοιοκτήτρια εταιρεία FURKAN DENIZCILIK SANAYI VE TICARET LTD STI με έδρα την Κωνσταντινούπολη. Σύμφωνα με μαρτυρίες ναυαγών του πλοίου η ναυτιλία στην γείτονα χώρα είναι σε κρίση και οι ίδιοι παραμένουν απλήρωτοι για μεγάλα χρονικά διαστήματα. Εντυπωσιακό είναι το γεγονός ότι ο Τούρκος καπετάνιος έχει στο βιογραφικό του 4 ναυάγια και μία πειρατεία.
Επίσης μην ξεχνάμε και την παράνομη διακίνηση εκατοντάδων μεταναστών μέσω Τουρκίας με επισφαλή πλοιάρια .
Ο κίνδυνος μιας σοβαρής καταστροφής που μπορεί να αλλάξει άρδην την ζωή μας στη Μύκονο δεν είναι ένα «Φωσκολικό» σενάριο, αλλά μια πραγματικότητα που επιβάλει την λήψη μέτρων και στρατηγικού σχεδιασμού.
navagio Mykonos 4Η ΚΕΠΟΜ ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ
Προτείνουμε :
1 .Την ενεργοποίηση και σωστή λειτουργία της Επιτροπής Πολιτικής Προστασίας βάσει του άρθρου 97 του Καλλικράτη *.
2. Την συμμετοχή εθελοντικών ομάδων σε εκπαιδευτικά προγράμματα και σεμινάρια για καταστάσεις έκτακτων αναγκών.
3. Την ενημέρωση των πολιτών μέσω της ιστοσελίδας του Δήμου για θέματα περιβαντολλογικής προστασίας και διαλέξεις στα σχολεία για αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών.
4. Την αξιοποίηση Ευρωπαϊκών προγραμμάτων για την προστασία των παράκτιου συστήματος.
5. Να εξετάσουμε την δυνατότητα συνεργασίας είτε ως Δήμος είτε ως ανεξάρτητοι φορείς με την εταιρεία EPE που ενεργεί αυτήν την περίοδο στο νησί ώστε να αναλάβει την απορρύπανση κρίσιμων περιοχών και επικίνδυνων για την δημόσια υγεία στην Μύκονο. Η συμβολή μιας ειδικευμένης στην απορρύπανση εταιρείας θα ήταν πολύτιμη και ως προς την αποτελεσματικότητα των καθαρισμών αλλά και ως μετάδοση τεχνογνωσίας προς τους υπεύθυνους καθαριότητας του νησιού. Δεδομένου ότι η εταιρεία έχει ήδη την βάση της στο νησί με καλυμμένα τα έξοδα της από την ασφαλιστική εταιρεία του ναυαγίου θεωρούμε ότι έπρεπε ήδη να της είχε γίνει σχετική πρόταση λόγω του μειωμένου κόστους της εν λόγου δράσης.
6. Να εξετάσουμε την δυνατότητα σύμβασης ώστε να υπάρχει στο νησί μόνιμα πλοίο απορρύπανσης και μέσα απορρύπανσης (φράγματα περιορισμού πετρελαιοειδών). Ο εθελοντικός καθαρισμός ακτών από ομάδες πολιτών δεν επαρκεί. Σύμφωνα με τον επιβλέπων νομικό εκπρόσωπο της ναυτιλιακής εταιρείας το 70% των απορριμμάτων που συνέλεξαν τις μέρες του καθαρισμού δεν αφορούσαν το ναυάγιο.
7. Την διερεύνηση ασφαλιστικής κάλυψης. Ασφάλιση αστικής ευθύνης σε περίπτωση πρόκλησης ρύπανσης σύμφωνα με το ΠΔ 198/2009 (μεταφορά αποβλήτων, επικίνδυνων υλικών, ΧΥΤΑ, ΔΕΥΑ κ.α.).Συνεργασία με την ΕΑΣΥ που με μετόχους την Κεντρική Ένωση Δήμων και Κοινοτήτων Ελλάδος (ΚΕΔΚΕ) και το Δήμο Αθηναίων, παρέχει σήμερα υπηρεσίες σε περισσότερους από 100 φορείς Αυτοδιοίκησης σε όλη την Ελλάδα, σε ιδιώτες αλλά και ιδιωτικές επιχειρήσεις, συμβάλλοντας στην οικονομική και γενικότερα βιώσιμη ανάπτυξη των πόλεων και των πολιτών τους.
8. Άσκηση πίεσης προς την κεντρική εξουσίας για εφαρμογή των νόμων περιβαλλοντολογικής προστασίας

• Η προστασία και ανάδειξη της φυσικής και πολιτιστικής ιδιαιτερότητας κάθε περιοχής πρέπει να αποτελεί τον πυρήνα ενός Ολοκληρωμένου Παράκτιου Σχεδιασμού. Ο σχεδιασμός των δραστηριοτήτων και των αντίστοιχων έργων ή των έργων υποδομής θα πρέπει να σέβεται τη φέρουσα ικανότητα των φυσικών οικοσυστημάτων και πόρων, αλλά και να σέβεται συναινετικές και άλλες δημοκρατικές διαδικασίες. Η βιώσιμη (αειφόρος) ανάπτυξη προϋποθέτει και απαιτεί την κινητοποίηση του παράκτιου πληθυσμού και την καλλιέργεια του αισθήματος κοινής ευθύνης. Ο σχεδιασμός για την επίτευξη της βιώσιμης διαχείρισης και ανάπτυξης πρέπει να ξεκινάει από τοπικό επίπεδο (Δήμος/ Περιφέρεια)
• Η ενδυνάμωση και η συστηματοποίηση συνεργασιών με φορείς ,περιβαλλοντικές οργανώσεις, ερευνητικά κέντρα κλπ.(Η Σαντορίνη σήμερα καταγράφει πάνω από 10 εθελοντικές ομάδες για διάφορα θέματα που αφορούν την αειφορία) είναι στις προτεραιότητες μας. Η Συνεργασία και η δημιουργία ενός δικτύου των θεματικών δικτύων (COPRANET -ευρωπαϊκό και ελληνικό Δίκτυο Παράκτιων Περιοχών, HENCORE / ΕΔΙΠΕ – Δίκτυο για την παράκτια έρευνα, ECOPORTS – δίκτυο λιμανιών με συστήματα περιβαλλοντικής διαχείρισης) αλλά και άλλων φορέων που ενεργοποιούνται σε θέματα βιώσιμης διαχείρισης ακτών μπορεί να βελτιώσει την ανταλλαγή εμπειριών και καλών πρακτικών, την συνεισφορά στοιχείων και εργαλείων σχεδιασμού και εφαρμογής καθώς και την προώθηση αποτελεσματικότερων πολιτικών για την ολοκληρωμένη διαχείριση της παράκτιας ζώνης.

10308212_573179066122660_718343411263252227_n
ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΩΝ ΑΚΤΩΝ ΜΑΣ
Ο όρος αειφόρος ανάπτυξη τείνει να εκφυλιστεί σε μια αφηρημένη έννοια που εντάσσεται στα ωραία προεκλογικά φυλλάδια των υποψηφίων. Εάν δεν υπάρξει πολιτική βούληση και σαφής στρατηγικός σχεδιασμός η αειφορία είναι μόνο ωραία λόγια. Έως σήμερα απουσιάζει παντελώς μια πολιτική που να αντιμετωπίζει με ολοκληρωμένο τρόπο τα θέματα της προστασίας του παράκτιου οικοσυστήματος, της εξασφάλισης της κοινωνικής – πολιτιστικής αξίας του καθώς και της έκτασης και της μορφής των παρεμβάσεων και οικονομικών δραστηριοτήτων σε ευαίσθητες ζώνες όπως τα νησιά μας. Σύμφωνα και με την μέχρι τώρα αποτίμηση των Εθνικών Αναφορών, στο πλαίσιο της Σύστασης της ΕΕ για την αποτελεσματική εφαρμογή της Ολοκληρωμένης Διαχείρισης της Παράκτιας Περιοχής, που έχουν υποβάλει τα 14 από τα 20 κράτη μέλη που διαθέτουν παράκτια ζώνη, μόνο το 1/3 των κρατών έχει κάποια μορφή επεξεργασμένης στρατηγικής για την προώθηση ολοκληρωμένης στρατηγικής διαχείρισης της παράκτιας ζώνης. Θα μαντέψατε ότι η χώρα μας δεν ανήκει στο 1/3.
Η υιοθέτηση μιας σύγχρονης διαχειριστικής πολιτικής πρέπει να εξασφαλίζει τόσο την συναινετική προστασία των παράκτιων οικοσυστημάτων όσο και τη μελλοντική ανάπτυξη των ανθρώπινων δραστηριοτήτων με βιώσιμο τρόπο. Αυτό, όμως, προϋποθέτει ενδυνάμωση της κοινωνικής υπευθυνότητας και ισχυροποίηση του κοινωνικού κεφαλαίου, καθώς και πολίτες που δεν θα επιδιώκουν απλώς την εξυπηρέτηση ατομικών μικρών ή μεγάλων συμφερόντων που στο τέλος λεηλατούν το μέλλον μας αλλά πολίτες που νοιάζονται για τον τόπο τους, το περιβάλλον και τα δικαιώματα των μελλοντικών γενιών, που αντιμετωπίζουν τα δικά τους συμφέροντα με τρόπο που δεν καταστρέφει το μέλλον το παιδιών τους και το μέλλον του χώρου όπου ζούμε. Πώς να συμβεί αυτή η επιταγή όταν την ίδια ώρα που γράφονται αυτές οι γραμμές έντρομοι διαβάσαμε για το σχέδιο νόμου της κυβέρνησης που βάζει ταφόπλακα στον δημόσιο χαρακτήρα των ακτών, στην νομιμοποίηση των αυθαιρεσιών και στο καλωσόρισμα νέων χτισμάτων στις ήδη επιβαρυμένες παραλίες μας;
Είναι γεγονός ότι η πολιτική πρόληψης μέσα από μια οπτική Ολοκληρωμένης Διαχείρισης της Παράκτιας Ζώνης συμφέρει όχι μόνο από περιβαλλοντική και κοινωνική σκοπιά αλλά και από οικονομική. Η καταστροφή των ακτών (αυθαίρετη δόμηση, απόρριψη ανεπεξέργαστων λυμάτων, συσσώρευση αποβλήτων, αλόγιστη εκμετάλλευση φυσικών πόρων, εκτέλεση έργων χωρίς επαρκή έρευνα και τεκμηρίωση) βραχυπρόθεσμα μπορεί να δημιουργεί την εντύπωση ότι επιφέρει «κέρδη», μακροπρόθεσμα, όμως το περιβαλλοντικό, κοινωνικό και οικονομικό κόστος είναι τεράστιο. Η αποκατάσταση μιας υποβαθμισμένης περιοχής είναι εξαιρετικά δύσκολη υπόθεση, η αντιμετώπιση των επιπτώσεων από τη διάβρωση που προκαλεί ένα ακατάλληλο ή κακοσχεδιασμένο έργο μπορεί να απαιτεί σημαντικούς πόρους και συνεπάγεται, πιθανώς, σημαντικές ανακατατάξεις δραστηριοτήτων, σχέσεων και συμφερόντων. Η καταστροφή των οικολογικών χαρακτηριστικών της ακτής περιορίζει την άμυνά μας απέναντι στη διάβρωση, την απώλεια εδαφών και περιουσιών, όπως διαπιστώνει πρόσφατα και η έκθεση «EUROSION». http://www.eurosion.org/.
Η πρόληψη και η ετοιμότητα αποδεικνύεται η πιο σοφή επιλογή.
photos Omiros1*Παραθέτουμε τα στοιχεία των σχετικών άρθρων για την σύσταση επιτροπής Πολιτικής Προστασίας από τους Δήμους :
• Η εκτελεστική επιτροπή εισηγείται τα σχέδια αντιμετώπισης εκτάκτων αναγκών και φυσικών καταστροφών, σε εναρμόνιση με τα αντίστοιχα σχέδια της Περιφέρειας και του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη. (Άρθρο 63)
• Η Επιτροπή Ποιότητας Ζωής μεταξύ άλλων αρμοδιοτήτων έχει και τη λήψη αποφάσεων για θέματα του περιβάλλοντος.( Άρθρο 73)
• Στη σύνθεση της Δημοτικής Επιτροπής Διαβούλευσης προβλέπεται και εκπροσώπηση από φορείς της τοπικής κοινωνίας όπως των Εθελοντικών Οργανώσεων και κινήσεων πολιτών καθώς και άλλων οργανώσεων και φορέων της κοινωνίας πολιτών.( Άρθρο 76)
• Ο Πρόεδρος Τοπικής Κοινότητας ή ο Εκπρόσωπος Τοπικής κοινότητας καταγράφει τα μέσα και το ανθρώπινο δυναμικό που μπορεί να συμβάλει στην αντιμετώπιση φυσικών καταστροφών και είναι υπεύθυνος της ομάδας πυρασφάλειας της τοπικής Κοινότητας. Για την κατάρτιση του σχεδίου πρόληψης πυρκαγιών και άλλων φυσικών καταστροφών συνεργάζεται με τα αρμόδια όργανα του Δήμου ενώ κατά την διάρκεια επιχειρήσεων αντιμετώπισης πυρκαγιών ή φυσικών καταστροφών τίθεται στην διάθεση των αρμόδιων αρχών. ( Άρθρο 82)
• Μεταξύ των αρμοδιοτήτων του Συμβουλίου Δημοτικής και της Τοπικής Κοινότητας είναι η προστασία του φυσικού και πολιτιστικού περιβάλλοντος καθώς και η προώθηση του εθελοντισμού και η συνεργασία με ομάδες εθελοντών για την εξυπηρέτηση της τοπικής Κοινότητας.( Άρθρο 83και 84)
• Στην έδρα του Δήμου συστήνεται συντονιστικό τοπικό όργανο με επικεφαλή το Δήμαρχο και τη συμμετοχή δύο Δημοτικών Συμβούλων, ειδικευμένων στελεχών πολιτικής προστασίας, εκπροσώπων στρατιωτικών, αστυνομικών, πυροσβεστικών και δασικών αρχών και υπηρεσιών, καθώς και εκπροσώπων εθελοντικών οργανώσεων πολιτικής προστασίας.
Τέλος στους νέους Δήμους μπορεί να συγκροτείται κέντρο επιχειρήσεων του συντονισμού των δράσεών τους κατά την αντιμετώπισης του κινδύνου και οφείλουν να συντάσσουν μνημόνιο ενεργειών και συνεργασίας με τους εμπλεκόμενους φορείς στο επίπεδό τους καθώς και με όμορους δήμους.

yusufΣΗΜΕΙΩΣΗ: Οι φωτογραφίες είναι από διάφορες διαδικτυακές πηγές

 

 

Advertisements

2 thoughts on “ΝΕΩΤΕΡΑ ΑΠΟ ΤΟ ΝΑΥΑΓΙΟ TOY YUSUF CEPNIOGLU ΣΤΙΣ ΑΚΤΕΣ ΤΗΣ ΜΥΚΟΝΟΥ. ΑΝΑΓΚΗ ΤΩΡΑ, ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΠΑΡΑΚΤΙΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ

    Katy Fouski said:
    13/05/2014 στο 1:50 ΜΜ

    σε ποιό mail να στείλω και κάποιες ενδιαφέρουσες φωτογραφίες από τη συλλογή απορριμάτων στον Κόρφο – πραγματικά έχω εντυπωσιαστεί με τη μεθοδικότητά τους. Αλλιώς δουλεύουν με βοριά, αλλιώς με νοτιά και άπνοια. Μπορώ να τις μοιραστώ και στο fb αν θέλετε.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s