Απαράδεκτη και αστήριχτη επίθεση του επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης κ. Φρατζέσκου Βιγλιάρη στην ΚΕΠΟΜ και ειδικά στην επικεφαλής της κίνησης κ. Άννα Καμμή

Posted on Updated on

Όποιος ανακυκλώνει ανακρίβειες στον κενωμό τις βρίσκει
(παλιά μυκονιάτικη παροιμία)

Κατά την συζήτηση στο ΔΣ του Δήμου την Δευτέρα 9 Μαρτίου 2015 για την ανάθεση σε ιδιώτη της αποκομιδής των απορριμμάτων και της διαχείρισης του ΧΥΤΑ δυστυχώς παρακολουθήσαμε πράξεις από Θέατρο του Παραλόγου.
Με μια πρωτοφανή παρέμβαση/εισήγησή του ο κ. Φρατζέσκος Βιγλιάρης, επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης, φάνηκε σα να εχει προς στιγμήν μπερδέψει τους ρόλους μη αντιπολιτευόμενος και ταυτιζόμενος πλήρως με τις επιλογές της πλειοψηφίας.
Κορυφαία στιγμή του δράματος η απαράδεκτη, απρόκλητη και αστήριχτη επίθεση του στην ΚΕΠΟΜ και ειδικά στην επικεφαλής της κίνησης κ. Άννα Καμμή για την οποία πήρε άμεση απάντηση.
Σήμερα κρίνουμε ότι πρέπει να καταθέσουμε και τεκμηριωμένα την θέση μας για την πρόκληση επειδή κάποιοι έχουν φροντίσει να ανακυκλώνουν ανακρίβειες αντί για απορρίμματα.

Απάντηση σε απρόκλητη επίθεση

Ο κ. Βιγλιάρης, υπεραμυνόμενος της εισήγησης του κ. Δημάρχου ότι η μόνη λύση για την αποτελεσματική λειτουργία της υπηρεσίας καθαριότητας είναι η ανάθεση του μεγαλύτερου μέρους της σε ιδιώτη, επιτέθηκε στην κ. Άννα Καμμή προσωπικά ισχυριζόμενος ότι «και η ίδια στο παρελθόν είχε ψηφίσει πρόταση στην κατεύθυνση της ιδιωτικοποίησης».

Φαίνεται ότι από την μια η έλλειψη γνώσεων του κ. Βιγλιάρη για την διαχείριση των απορριμμάτων και ειδικά για την ανακύκλωση (αφού αναφέρθηκε στην αεριοποίηση και στην πυρόλυση, παρωχημένες και αντιπεριβαλλοντικές λύσεις παγκοσμίως), η ελλιπής προετοιμασία του ως επικεφαλής της παράταξης για το θέμα αλλά και η μακρόχρονη απουσία του από το τραπέζι των συνεδριάσεων του ΔΣ του Δήμου, δεν τον βοήθησαν να έχει σωστή ενημέρωση τόσο για την ίδια την διαχείριση όσο και για την στάση της ΚΕΠΟΜ και της επικεφαλής της κίνησης όλα αυτά τα χρόνια που το σκουπίδι και οι διοξίνες έπνιγαν την Μύκονο. Λανθασμένες και αστήριχτες επίσης ήταν και οι πληροφορίες του για την πανευρωπαϊκή ιδιωτικοποίηση της διαχείρισης των απορριμμάτων αφού η ευρωπαϊκή τακτική που ακολουθείται τα τελευταία χρόνια υιοθετεί την δημοτική ανακύκλωση μετά από την αποτυχία της διαχείρισής της από ιδιώτες.

Που ήταν ο κ. Βιγλιάρης όταν το 2011 ξεσηκώθηκε το νησί και 28 φορείς μέσα από μια διασυλλογική κίνηση διαμαρτυρήθηκαν έντονα στην Δημοτική Αρχή απαιτώντας μεταξύ άλλων να έρθει το θέμα επειγόντως στο ΔΣ του Δήμου;
Που ήταν ο κ. Βιγλιάρης όταν τα σκουπίδια “αυταναφλέγονταν “ στις μικρές χωματερές της κάθε γειτονιάς του νησιού, ακόμα και στο ίδιο το κύταρρο του ΧΥΤΑ;
Που ήταν οκ. Βιγλιάρης όταν η ανησυχία των πολιτών του νησιού για την εγκληματική αδιαφορία της δημοτικής αρχής τους οδήγησε να πάρουν την κατάσταση στα χέρια τους και να ιδρύσουν συνεταιρισμό για την Ανακύκλωση, δείχνοντας τον δρόμο της σωστής αντιμετώπισης για την ολοκληρωμένη διαχείριση των απορριμμάτων;

Θα περίμενε κανείς από τον επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης όχι μόνο να απαιτεί για μια συνολική πρόταση για την διαχείριση των απορριμμάτων , αλλά και κυρίως να απαιτεί να αποδοθούν ευθύνες σε όλες τις προηγούμενες διοικήσεις για την καταστροφική για το περιβάλλον, την υγεία των δημοτών και την κατάσταση του ΧΥΤΑ , διαχείριση των τελευταίων χρόνων, διαχείριση που κοστίζει και οικονομικά στον Δήμο με αναθέσεις σε ιδιώτες και με βαριά πρόστιμα κακοδιαχείρισης. Αντ’ αυτού επιλέγει να κάνει αντιπολίτευση στην αντιπολίτευση προς χάρην εντυπωσιασμού.

Τι να κρύβεται άραγε πίσω από την στάση του κ. Βιβλιάρη; Μήπως οι στενές φιλικές σχέσεις που διατηρεί με απερχόμενους πολιτικούς οι οποίοι στήριξαν, κατά δήλωση και του ίδιου, την εκλογή του;
Μήπως η πικρία του ότι βιάστηκε να επιλέξει με ποιά δημοτική παράταξη θα συμμετέχει στις δημοτικές εκλογές του 2014, των οποίων το αποτέλεσμα τον έφερε στην αντιπολίτευση;
Δεν μας ξενίζει η στάση του για την ιδιωτικοποίηση των απορριμμάτων και άλλων υπηρεσιών και δημόσιων αγαθών. Είναι γνωστό ότι η στάση αυτή υιοθετεί νεοφιλελεύθερη αντίληψη για τα δημόσια θέματα την οποία υπερασπίζεται και ο ίδιος.
Μας προβληματίζει κυρίως η αστήριχτη επίθεσή του απέναντι στην κίνησή μας, συμπεριφορά που δείχνει μικροψυχία και αλαζονεία.
Ένα είναι σίγουρο:
Η αντιπολίτευση που ασκεί δεν κάνει καλό στον τόπο όπως ισχυρίστηκε, αλλά πρωτίστως στον ίδιο και στο πολιτικό του μέλλον, αφού φροντίζει να συντάσσεται με το πλευρό του ισχυρού!

Υ.Γ. Καλωσορίζουμε τον κ. Βιγλιάρη στην χρήση του διαδυκτίου ως πολύτιμου εργαλείου ενημέρωσης και έρευνας.
Του συστήνουμε όμως να ζητήσει στους «δασκάλους» του να τον διδάξουν τον τρόπο της προσεκτικής έρευνας και διασταύρωσης στοιχείων, ειδικά όταν προτίθεται να τα χρησιμοποιήσει σε προσωπικές αντιπαραθέσεις.

Συνημμένα (ακολουθούν)
1. Τοποθέτηση της ΚΕΠΟΜ στην συνεδρίαση της 20/12/2012 για την ψήφιση του π/υ 2013.
2. Τοποθέτηση της ΚΕΠΟΜ στην συνεδρίαση για την ψήφιση του π/υ του 2015 (τον Νοέμβριο του 2014).
3. Τοποθέτηση της ΚΕΠΟΜ για την τρίμηνη ανάθεση της διαχείρισης του ΧΥΤΑ σε ιδιώτη 2014-2015.
4. Πρόταση της ΚΕΠΟΜ για την αποκεντρωμένη διαχείριση των απορριμμάτων του Δήμου Μυκόνου η οποία κατατέθηκε στο ΔΣ του Δήμου στις 9/3/2015.

συνημμένο 1.
Μύκονος, 20/12/12
Περί έγκρισης προϋπολογισμού οικονομικού έτους 2013 του Δήμου Μυκόνου

Αντιλαμβανόμαστε την δυσκολία που δημιουργείται στην εξέταση και ψήφιση του προϋπολογισμού από την απόφαση του Υπουργείου Εσωτερικών να στείλει μόλις στις 18 Δεκεμβρίου με την μορφή του επείγοντος νέες οδηγίες για την κατάρτιση των προϋπολογισμών των ΟΤΑ για το 2013.
Με την νέα αυτή απόφαση γίνεται προσπάθεια να αποτρέπεται η κατάρτιση πλασματικών προϋπολογισμών αφού η υπερεκτίμηση των εσόδων που δεν πρόκειται να εισπραχθούν οδηγεί τελικά στην κατάρτιση ελλειμματικού προϋπολογισμού και μπαίνουν δικλείδες ασφαλείας για την παρακολούθησή του στο οικονομικό έτος που αναφέρεται. Το ίδιο συμβαίνει και με τις δαπάνες.
Απαραίτητη προϋπόθεση για να εξεταστεί και να ψηφιστεί ο προϋπολογισμός από το ΔΣ είναι να έχει ψηφιστεί από την οικονομική επιτροπή. Ο σημερινός προϋπολογισμός δεν έχει την έγκριση της οικονομικής επιτροπής του Δήμου αφού δεν υπήρχε χρόνος για να καταρτιστεί εκ νέου και να εγκριθεί από την οικονομική επιτροπή.
Από την μελέτη των οικονομικών στοιχείων που απαρτίζουν τον προϋπολογισμό του Δήμου Μυκόνου για το 2013,οδηγούμαστε στις εξής παρατηρήσεις:
Η μέχρι τώρα διαχείριση του Δήμου από τα ίδια πρόσωπα με εναλλαγή θέσεων και με τον Δήμαρχο και τους δύο αντιδημάρχους να έχουν παραπεμφθεί για απιστία σε βαθμό κακουργήματος θέτει εκ προοιμίου τον προϋπολογισμό για το 2013 σε καθεστώς αμφισβήτησης.
Αναλυτικότερα επί του Προϋπολογισμού για το 2013 έχουμε να παρατηρήσουμε τα εξής:
1. Η σκιά του σκανδάλου αλλά και η αυστηρότητα ελέγχου των ενταλμάτων πληρωμής από την Επίτροπο οδηγούν σε τάση για εξυγίανση της λειτουργίας του Δήμου.
2. Φαίνεται ξεκάθαρα ότι στα έσοδα ο Δήμος κατάφερε παρά την κρίση να εισπράξει μεγάλο μέρος των διαμορφωθέντων έως 31/12/12 και σε μερικές περιπτώσεις υπερέβαλλε εαυτόν, ειδικά όσον αφορά έσοδα παρελθόντων ετών, που εκεί τα αποτελέσματα είναι εντυπωσιακά μεν αλλά μαζί με τα ξερά φαίνεται σε μερικές περιπτώσεις να κάηκαν και τα χλωρά αφού πολλοί συμπολίτες μας αναγκάζονται να προσφύγουν δικαστικώς για αυθαίρετες χρεώσεις και υπερβολικά πρόστιμα.
3. Διακρίνεται τραγική αδυναμία του Δήμου να ενταχθεί σε προγράμματα ΕΣΠΑ. Έχουν χαθεί εξαιτίας αυτής της αδυναμίας σημαντικές ευκαιρίες για αναπτυξιακά έργα για Παιδεία, Υγεία κλπ. που θα βελτίωναν σίγουρα τις παροχές στο νησί ειδικά στις δύσκολες μέρες που περνάμε με τους ΚΑΠ και την ΣΑΤΑ να έχουν μειωθεί κατά 60%. Η ανεπάρκεια του Δήμου σε αυτόν τον τομέα φαίνεται από το γεγονός ότι δεν υπάρχει εδικό γραφείο για την σύνταξη φακέλων ΕΣΠΑ αλλά και από την υποτονική διεκδίκηση κρατικών κονδυλίων.
4. Τα έσοδα του Δήμου για το 2011 δεν ήταν καθόλου ευκαταφρόνητα, όμως αυτά δεν φαίνονται σε μας τους πολίτες σε παροχές. Η πολιτική της λιτότητας έχει αναδείξει σε πολυτέλεια βασικές ανάγκες στην οργάνωση της κοινωνικής ζωής και στην καθημερινότητα του πολίτη. Η ελλιπής έως ανεπαρκής καθαριότητα μιλάει από μόνη της καθώς και η απουσία πολιτιστικών εκδηλώσεων κατά την προηγούμενη χρονιά και η μηδενική πρόβλεψη για το 2013.
5. Ενώ σύμφωνα με τον ισολογισμό του 2011 ο Δήμος στις 31.12.2011 είχε ταμείο 3.063.460,30 ευρώ, προμηθευτές από το 2010 και μετά παραμένουν απλήρωτοι.
6. Είναι χαρακτηριστικό ότι πολλοί κωδικοί δαπανών για το 2012 είναι μηδενικοί που σημαίνει ότι τα ταμειακά αποθέματα του Δήμου δεν επιτρέπουν την κίνησή τους και οι πληρωμές έχουν μπλοκάρει.
7. Οι συντηρήσεις κτιρίων και δρόμων είναι μηδενικές.
8. Εξακολουθεί η κατασπατάληση ενέργειας για την ηλεκτροδότηση των δρόμων και κοινόχρηστων χώρων χωρίς στην ουσία το νησί να είναι καλά φωτισμένο, κυριολεκτικά να τρώει κάποιες περιοχές το μαύρο σκοτάδι, ενώ οι πολίτες αναγκάζονται να αγοράσουν μόνοι τους λαμπτήρες που καίγονται στον δημόσιο φωτισμό της γειτονιάς τους.
9. Διαφωνούμε με την πρόβλεψη πληρωμής 1.085.000 σε ιδιώτη για την αποκομιδή των απορριμμάτων, θεωρώντας ότι υπάρχει κακοδιαχείριση σε αυτόν το τομέα με ευθύνη του αρμόδιου Αντιδημάρχου. Μια σωστή διαχείριση και λειτουργία της σχεδόν ανύπαρκτης ανακύκλωσης θα απέφερε και έσοδα στον Δήμο. Σχετική πρόταση που επεξεργάζονται πολίτες του νησιού, θα την υποστηρίξουμε ενώπιον του Δημοτικού Συμβουλίου και ως παράταξη στο άμεσο μέλλον.
10. Η Άνω Μερά εξακολουθεί να είναι ξεχασμένη. Το πιο σοβαρό της πρόβλημα , το αποχετευτικό, δεν προβλέφθηκε στο Τεχνικό πρόγραμμα του Δήμου.

Κλείνοντας, την παρέμβασή μας και τον σχολιασμό επί του υποβληθέντος προϋπολογισμού του Δήμου μας για το 2013, κρίνουμε ότι εκτός από την αδυναμία της συμπολίτευσης να διαχειριστεί ορθά τα πολιτικά και οικονομικά ζητήματα του νησιού, ο προϋπολογισμός εκφράζει ένα πλάνο διοίκησης εξαιρετικά χαμηλών προσδοκιών. Η εικόνα που δυστυχώς αναδύεται για το μέλλον του νησιού είναι αυτή των ελάχιστων κοινωνικών παροχών, των διαλυμένων κοινωνικών δομών, της υποβάθμισης της καθημερινότητάς μας. Μαζί με αυτά είναι αμφίβολη και η ποιοτική τουριστική ταυτότητα του νησιού. Αν και για αρκετά από αυτά οι αιτίες εντοπίζονται τοπικά, στα σκάνδαλα και τη διαφθορά που υπεξαίρεσαν τεράστια ποσά από το Δημοτικό Ταμείο( χρήματα που θα έδιναν την δυνατότητα στον Δήμο να πρωτοπορεί σε όλους τους τομείς), δεν μπορούμε να μην υποδείξουμε ότι ειδικά αυτός ο προϋπολογισμός μας υπενθυμίζει, αλλά και αντανακλά την γενική κρίση της χώρας, την πενία των πόρων, την λιτότητα, την φτώχεια των πολιτών, των ηθικό ξεπεσμό των πολιτικών, την ανικανότητα να υπάρξει βιώσιμο σχέδιο για το μέλλον.

Οι παραπάνω λόγοι είναι ενδεικτικοί και αποτελούν την ελάχιστη τεκμηρίωση που μας αναγκάζει στην καταψήφιση του προϋπολογισμού. Οι ίδιοι και πολλοί άλλοι λόγοι, που κατά καιρούς έχουμε καταθέσει και υποστηρίξει ενώπιόν σας, δεν μας επιτρέπουν να δώσουμε ψήφο εμπιστοσύνης στην συμπολίτευση για την χρηστή διοίκηση του Δήμου.

Για την ΚΕΠΟΜ

Η Δημοτική Σύμβουλος

Άννα Καμμή

Και συνημμένο 2.

Προς : Πρόεδρο ΔΣ Δήμου Μυκόνου
Μύκονος, 20/11/2014

Εισήγηση της ΚΕΠΟΜ για την ψήφιση του π/υ για του 2015 του Δήμου Μυκόνου
Για την Κίνηση Ενεργών Πολιτών Μυκόνου, ο Προϋπολογισμός είναι καθρέφτης του οράματος ενός Δήμου για τον τόπο του.
Κατά συνέπεια δεν πρέπει να είναι μόνο λογιστικός αλλά να αποτυπώνει την πολιτική κατεύθυνση της διοίκησης και τον στρατηγικό σχεδιασμό ενός Δήμου που σέβεται τους πολίτες του και έχει ως στόχο την βελτίωση της ζωής τους.
Στα πλαίσια φιλελεύθερων πολιτικών και μνημονιακών εντολών, ο θεσμός της Τοπικής Αυτοδιοίκησης χειραγωγείται όλο και περισσότερο με αποτέλεσμα να χάνει σταδιακά όλο και περισσότερο την αυτοτέλειά του και από θεσμός αυτοδιοίκησης να μετατρέπεται σε θεσμό διοίκησης με διεκπεραιωτικό χαρακτήρα και τελικά φορέα υλοποίησης κεντρικών κρατικών αποφάσεων.
Ενδεικτικά αναφέρω:
• Καλλικράτης.
Είναι πλέον γνωστές οι συνέπειες της « μεταρρύθμισης» του 3852/2010 με κύριο χαρακτηριστικό την ανάθεση περισσότερων αρμοδιοτήτων στους ΟΤΑ στα πλαίσια μιας εικονικής αποκέντρωσης που όμως συνοδεύεται με την δραματική μείωση της χρηματοδότησής τους της τάξεως του 60% και κατά συνέπεια στέρησης της δυνατότητας υλοποίησής τους.
• Παρατηρητήριο.
Σύμφωνα με τον ν.4111/2013, ν.4172/2013 και την Κοινή Υπουργική Απόφαση των Υπουργείων Εσωτερικών και Οικονομικών ( ΚΥΑ 30842/31/7/2013), το Παρατηρητήριο Οικονομικής Αυτοτέλειας των ΟΤΑ αξιολογεί τα σχέδια των π/υ των Δήμων με το πρόσχημα να διαπιστώνει κατά πόσο αυτός είναι ρεαλιστικός και ισοσκελισμένος και να δίνει αναφορά στα υπουργεία αυτά.
Στην πραγματικότητα το Παρατηρητήριο Οικονομικής Αυτοτέλειας κατευθύνει την πολιτική του Δήμου, με την « απειλή» της μη έγκρισης του π/υ εφόσον δεν συμμορφώνεται με τις υποδείξεις, ακυρώνοντας έτσι την ίδια την οικονομική αυτοτέλεια του!

Τελικά :
Με τον πιεστικό χρονικά τρόπο που ζητείται από την κεντρική διοίκηση η κατάρτιση του π/υ, τις περικοπές που βιώνει η τοπική αυτοδιοίκηση και η μεθοδευμένη αποδυνάμωση του θεσμού μέσα από τα παρατηρητήρια, την συρρίκνωση του προσωπικού και τις αγκυλώσεις του Καλλικράτη, οδηγούμαστε σε προϋπολογισμούς συντήρησης και στασιμότητας.
Οι πολίτες παρακολουθούν την κατάρρευση του θεσμού που εγκλωβίζεται σε κυβερνητικές επιταγές που τον θέλουν αναποτελεσματικό και απομακρυσμένο από τις πραγματικές ανάγκες τους.

Για την ΚεΠοΜ ο Δήμος Μυκόνου δεν πρέπει να αποτελεί μια ακόμη Ρωμαϊκή επαρχία που απλά αναφέρεται στην «Ρώμη» αλλά επιβάλλεται για το μέλλον του να είναι διεκδικητικός και να συγκρούεται αν χρειαστεί με την κεντρική εξουσία, ώστε να διασώσει την ύπαρξη του και να καταστήσει τους δημότες συμμέτοχους σε μία δημιουργική πορεία.

Παρατηρήσεις της ΚΕΠΟΜ αναφορικά με το σχέδιο π/υ για το 2015:
Αναγνωρίζουμε στην νέα Διοίκηση την «καυτή πατάτα» που καλείται να διαχειριστεί εξαιτίας των χειρισμών διοικήσεων περασμένων ετών, που καταγράφονται ιστορικά με μελανά χρώματα και μας παραδίδουν ένα Δήμο με τομείς στα όρια της κατάρρευσης και με την βαριά κληρονομιά ενός πολύ σοβαρού οικονομικού σκανδάλου που ακόμη δεν έχει εκδικαστεί με αποτέλεσμα να μην έχουν ακόμη αποδοθεί ευθύνες.
Αναγνωρίζουμε επίσης ότι το χρονικό διάστημα διαβούλευσης ήταν πιεστικό εξαιτίας και τεχνικών δυσκολιών.
Για αυτόν τον λόγο και στα πλαίσια της προσδοκίας που όλες οι δημοτικές παρατάξεις εκφράσαμε με την ανάληψη των καθηκόντων μας για συνεργασία και από κοινού εξέταση των σοβαρών προβλημάτων του τόπου:
• περιμέναμε να είχαν κληθεί από την διοίκηση όλες οι δημοτικές παρατάξεις σε μια διαπαραταξιακή συνάντηση πριν την κατάρτιση του σχεδίου του τεχνικού προγράμματος και του π/υ σίγουρα πριν την συνεδρίαση της επιτροπής διαβούλευσης.
• Περιμέναμε επίσης να είχαμε και τις σχετικές εισηγήσεις των τοπικών συμβουλίων Χώρας και Άνω Μεράς που επί του παρόντος παραμένουν διακοσμητικά.
• Ακόμη περιμέναμε και τις εισηγήσεις των αρμόδιων υπηρεσιών, τεχνικής και οικονομικής που δεν είδαμε.
Αντί αυτών των συνεργασιών διαπιστώσαμε επανειλημμένως την « διαβούλευση» της διοίκησης και κεκλεισμένων των θυρών με ειδικούς εξωτερικούς συνεργάτες τους οποίους δεν γνωρίζουμε – με διακοσμητική την παρουσία του προϊσταμένου της Οικονομικής και Τεχνικής Υπηρεσίας- και που για μέρες πολλές στην κυριολεξία έκοβαν και έραβαν για να μας παρουσιάσουν ασθμαίνοντας τα σχέδια που έχουμε σήμερα στα χέρια μας.
Μελετώντας τους κωδικούς του π/υ διαπιστώνουμε ότι:
1. Ο π/υ δηλώνει την πρόθεση της πλειοψηφίας να κάνει κάποια έργα κυρίως στην υλικοτεχνικών υποδομών που εδώ και χρόνια πολίτες και φορείς απαιτούν από έναν τόπο σαν την Μύκονο και που προφανώς οι προηγούμενες διοικήσεις δεν είχαν την πολιτική βούληση να κάνουν, για αυτό και υπάρχει η πρόβλεψη τόσων μελετών.
Όμως υπάρχουν και διάφορες πλευρές αυτών των προθέσεων για ‘νοικοκύρεμα’ που παραμένουν προβληματικές. Για παράδειγμα η αναβάθμιση του δημόσιου χώρου ή της παιδείας στο νησί, ή των αθλητικών δράσεων δεν είναι μόνο ζήτημα τεχνικών προϋποθέσεων. Έχει και εξίσου ποιοτικά χαρακτηριστικά που δεν περιλαμβάνονται μέσα στον π/υ και αφορούν την εμπέδωση ότι ο δημόσιος χώρος , οι δημόσιες υπηρεσίες και υποδομές πρέπει να διατηρήσουν με κάθε τρόπο τον δημόσιο χαρακτήρα τους.
Αντί αυτού διακρίνεται η έντονη διάθεση της διοίκησης να συμπράξει με τον ιδιωτικό τομέα ( πρόβλεψη υπαλλήλου που θα τρέξει τα ζητήματα ΣΔΙΤ, σε σχετικό κωδικό, Υπηρεσίες ιδιωτικών security για την φύλαξη δημόσιων κτιρίων και του ευρύτερου δημόσιου χώρου, μηδενική αναφορά στην δημοτική διαχείριση των απορριμμάτων κλπ).

Επίσης εγείρεται το ζήτημα της αποτελεσματικότητας στην υλοποίηση των μελετών. Ποιές υπηρεσίες θα τις κάνουν; Πώς θα γίνουν οι αναθέσεις αφού αυτές είναι στα καθήκοντα των μόνιμων υπαλλήλων;
Ποιες είναι οι δυναμικές ενέργειες του Δήμου ώστε να στελεχωθούν οι υπηρεσίες του;
2. Με δεδομένες τις επιπτώσεις στην ζωή των πολιτών από την οικονομική κρίση και των επιβολών το μνημονίου, περιμέναμε περισσότερα χρήματα σε προνοιακές δομές.
Δημοτικό Ιατρείο, υποστήριξη του προγράμματος ΒΟΗΘΕΙΑ στο ΣΠΙΤΙ, κοινωνικός λειτουργός, κοινωνικό παντοπωλείο και φαρμακείο, μεγαλύτερο ποσό στα προνοιακά επιδόματα, μείωση των δημοτικών τελών και των τελών νεκροταφείου στις ευπαθείς κοινωνικές ομάδες κλπ.
Δήμοι με έντονη διάθεση κοινωνικής πολιτικής και με μικρότερους π/υ έχουν εντάξει σχεδιασμούς σε αυτήν την κατεύθυνση.
3. Βλέπουμε να παραλείπεται ο Αγροτικός τομέας και η στήριξη του πρωτογενούς τομέα.
4. Το ποσό για τις λειτουργικές ανάγκες της εκπαίδευσης παραμένει ισχνό.
Οι σημερινές ανάγκες στέγασης στα σχολεία απαιτούν την κατασκευή νέου γυμνάσιου, κάτι που δεν προβλέπεται στον π/υ ενώ αντίθετα διαθέτουμε 700.000 για αγορά κτιρίου για τις ανάγκες στέγασης των υπηρεσιών του Δήμου.
5. Βλέπουμε πρόβλεψη για υπηρεσίες συμβούλου εκπόνησης και παρακολούθησης ολοκληρωμένου προγράμματος τουριστικής προβολής Δήμου Μυκόνου» που εγείρουν ερωτήματα: α) Θα λάβει υπόψη τους τοπικούς φορείς και παράγοντες ή θα έχουμε πάλι μια από τα ίδια; β) Θα έχει ενεργητικό ρόλο η επιτροπή Τουρισμού στον Σχεδιασμό της προβολής;
Αυτός ο σύμβουλος θα κάνει επιστημονική συνολική μελέτη τουριστικής ανάπτυξης και μελλοντικής διαχείρισης των πόρων, της πολιτιστικής κληρονομιάς, αλλά μόνο της τουριστικής προβολής ; Άλλωστε μελέτες για Ανάπτυξη στον Τουρισμό γίνονται μόνο από πανεπιστήμια σε συνεργασία με τις τοπικές κοινωνίες και τις ΑΡΧΕΣ τους.
Θεωρούμε ότι τελικά θα δοθούν τόσα χρήματα και πάλι δεν θα έχουμε ένα ‘εργαλείο’ με βάση την επιστημονική έρευνα που θα μας παρέχει συνεκτική και έγκυρη γνώση για το τουριστικό μέλλον του τόπου, τις δυνατότητες που έχει και για τη κατεύθυνση που θέλουμε να έχει η ανάπτυξη στο μέλλον.

6. Η κύρια όμως επιφύλαξη μας έγκειται στο κρίσιμο ζήτημα της διαχείρισης των απορριμμάτων και της διαφαινόμενης ιδιωτικοποίησης τους. Η 3μηνη ανάθεση σε ιδιώτη της λειτουργίας του ΧΥΤΑ με σαφή προσανατολισμό την ιδιωτικοποίηση της διαχείρισης για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα μας βρίσκει σαφώς αντίθετους. Επίσης, δεν βλέπουμε δαπάνες για καμπάνιες ενημέρωσης για την ανακύκλωση. Η αφύπνιση των πολιτών, προγράμματα ενημέρωσης και εκπαίδευσης είναι κλειδιά για την συμμετοχή τους στις λύσεις των προβλημάτων, πολλές φορές σημαντικότερα από την υλοποίηση έργων.
7. Δυσπιστούμε βάσει και της πρότερης εμπειρίας μας για την ρεαλιστικότατα της πορείας των εσόδων την στιγμή που έχουμε έντονη υποστελέχωση στις υπηρεσίες , διογκωμένα χρέη προς τρίτους και ερωτηματικά ως προς την δυνατότητα των επιχειρήσεων να πληρώσουν τους δημοτικούς τους φόρους. Με την διάλυση δομών όπως της δημοτικής Αστυνομίας πως διασφαλίζουμε τον λεπτομερή και σωστό έλεγχο ώστε να εισπραχθούν τα πρόστιμα από τις δεκάδες παραβάσεις που δυστυχώς φαίνονται δια γυμνού οφθαλμού. Η αδυναμία είσπραξης αποτυπώνεται και στον π/υ ο οποίος προβλέπει έσοδα από ΠΟΕ 4.625.263,15 (ΚΩΔ 3218 ) ενώ ταυτόχρονα στην ανακεφαλαίωση των εσόδων αναφέρει το ποσό των 657.590,00 ευρώ.
8. Δεν μπορούμε να καταλάβουμε πως βγήκαν τα στοιχεία στον κωδικό 0441 για την είσπραξη ΤΑΠ.

Συμπερασματικά :
O προτεινόμενος π/υ για το 2015 είναι στην ιδεολογική κατεύθυνση των κυρίαρχων νεοφιλελεύθερων κυβερνητικών επιλογών και της κυρίαρχης αντίληψης ότι τα προβλήματα λύνονται μονόπλευρα τεχνοκρατικά καθώς η ουσία τους είναι σαν να βρίσκεται αποκλειστικά στην διεκπεραίωση τεχνικών λύσεων. Ότι δηλ σε τελική ανάλυση η τοπική διακυβέρνηση ανάγεται σε ένα κενό περίβλημα τυπικών λειτουργιών και σ’ έναν τεχνοκρατικό πραγματισμό της «διοίκησης» με γνώμονα ένα και μοναδικό εγγυημένο δικαίωμα : το τί επιτρέπεται ή τι είναι δυνατόν να πραγματοποιηθεί με βάση αυτά που ορίζονται από το κεντρικό κράτος. Μας χρειάζεται το ισχυρό πλαίσιο της δημοκρατίας και της κοινωνικής δικαιοσύνης για να δούμε τα τοπικά μας ζητήματα που δυστυχώς δεν είναι μέλημα ούτε και αυτού του Προϋπολογισμού.
Εν κατακλέιδι, δυσπιστούμε ως προς την δυνατότητα εκτέλεσης του παρόντος προϋπολογισμού και δεν συμφωνούμε με τον πολιτικό του προσανατολισμό.
Ως και ως εκ τούτου ως Κίνηση Ενεργών Πολιτών τον καταψηφίζουμε.

Για την ΚΕΠΟΜ
Οι δημοτικοί σύμβουλοι

Άννα Καμμή Δημήτριος Ρουσουνέλος

Για Συνημμένο 3 δες ΕΔΩ: Θέση ΚΕΠΟΜ για την ανάθεσητης διαχείρησης τοω αποριμμάτων σε ιδιώτη

και συνημμένο 4 ΕΔΩ: Πρόταση ΚΕΠΟΜ για Ολοκληρωμένη διαχείρηση Απορριμμάτων του Δήμου Μυκόνου

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s