Στις Βρυξέλλες η Άννα Καμμή, η φωνή της Κ.Ε.ΠΟ.Μ. κατά του ξεπουλήματος του αεροδρομίου της Μυκόνου

Posted on Updated on

ANNA KAMMI

Dear Organisers,
My name is Anna Kammi and I am from Mykonos.
I am a Councillor in the Municipality of Mykonos and head of
the public movement of ‘Active Citizens of Mykonos’ (KEPOM)
which participates in the decision making process of the island,
being represented by two town councillors…
(in English at the end of this post)

Όπως έχουμε προαναγγείλει η Κ.Ε.ΠΟ.Μ. συνεχίζει τον αγώνα κατά του ξεπουλήματος των αεροδρομίων και ιδιαίτερα τη Μύκόνου, μαζί με πολίτες και ομάδες από όλη την Ελλάδα. Στο πλαίσιο αυτό η Άννα Καμμή παραβρέθηκε στις Βρυξέλλες προσκεκλημένη ως μέλος της Πρωτοβουλίας κατά της ιδιωτικοποίησης των αεροδρομίων και μίλησε σε ημερίδα που διοργανώθηκε στις 12 Ιανούαρίου 2016 στις με θέμα: «Ακολουθώντας την πορεία των αερομεταφορών στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Τρέχουσες εξελίξεις και προοπτικές».

Συμμετείχαν ευρωβουλευτές από άλλα κόμματα του Ευρωκοινοβουλίου καθώς και εκπρόσωποι και συνδικαλιστές από τον χώρο των αερομεταφορών από χώρες της Ευρώπης. Η εκδήλωση ήταν πρωτοβουλία των Ευρωβουλευτών της ομάδας της Αριστεράς GUE/ NGL , Νίκου Χουντή, Σοφίας Σακοράφα και J.L. Melenchon.
Στο πάνελ συμμετείχαν οι :
ο Enrique CARMONA, Πρόεδρος του Τμήματος Πολιτικής Αεροπορίας και Τουρισμού, και Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Εργαζομένων στις Μεταφορές, ο οποίος ανέπτυξε την ενότητα σχετικά με το νέο πακέτο αερομεταφορικών πολιτικών της Κομισιόν – Κοινωνικές Πτυχές και Ασφάλεια.
-ο Μανώλης Καμηλάκης, Πρόεδρος του Πανελλήνιου Συλλόγου Αερολιμενικών και
-ο Λάμπρος Ντούσικος, μέλος του Συντονιστικού της Πανελλήνιας Πρωτοβουλίας κατά των Ιδιωτικοποιήσεων των Περιφερειακών Αεροδρομίων, οι οποίοι αναφέρθηκαν στην υπόθεση της ιδιωτικοποίησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων στην Ελλάδα.
-ο Philippe JURAVER, Εθνικός Γραμματέας του γαλλικού Κόμματος της Αριστεράς (Partie de Gauche), υπεύθυνος συνδικαλιστικού τομέα.
Karine MONSEGU, γαλλική Γενική Συνομοσπονδία Εργασίας (CGT)
-ο David RICATTE, από τη γαλλική Γενική Συνομοσπονδία Εργασίας (CGT) και πιλότος της Air France,
Γάλλοι συνδικαλιστές οι οποίοι παρουσίασαν την υπόθεση της Air France και το νέο σχέδιο αναδιάρθρωσης της εταιρίας με τις 2.900 απολύσεις.

Στην παρέμβαση της η Άννα Καμμή παρουσίασε στοιχεία για το αεροδρόμιο της Μυκόνου και ανέφερε: (in English at the end of this post)

Αγαπητοί διοργανωτές,
Ευχαριστούμε για την πρόσκληση σε αυτήν την πολύ σημαντική ημερίδα και για την ευκαιρία να παρουσιάσουμε όχι μόνο την θέση μας για τις εξελίξεις στον τομέα των αερομεταφορών γενικότερα στην Ευρώπη και ειδικότερα στην Ελλάδα, να καταθέσουμε τον προβληματισμό μας αλλά και στοιχεία που αφορούν το αεροδρόμιο της Μυκόνου αλλά και να συντονιστούμε για περεταίρω κινητοποιήσεις.
Λίγα λόγια για την Κίνηση Ενεργών Πολιτών Μυκόνου ( ΚΕΠΟΜ)
Ονομάζομαι Άννα Καμμή και κατάγομαι από την Μύκονο.
Είμαι δημοτική σύμβουλος στον Δήμο της Μυκόνου και επικεφαλής της δημοτικής κίνησης Ενεργών Πολιτών Μυκόνου, η οποία συμμετέχει στο δημοτικό συμβούλιο του νησιού με δύο δημοτικούς συμβούλους.
Πιστοί στην βασική μας πολιτική θέση για προάσπιση του δημόσιου χαρακτήρα αγαθών, υποδομών και υπηρεσιών έχουμε συμμετάσχει σε κάθε πρωτοβουλία κατά των ιδιωτικοποιήσεων.
Το 2012 προσφύγαμε ως κίνηση στο Συμβούλιο της Επικρατείας ( ΣΤΕ ) κατά της παραχώρησης ενός από τα δύο λιμάνια της Μυκόνου -του λιμανιού του Τούρλου- στο Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής περιουσίας του Δημοσίου(ΤΑΙΠΕΔ) . Για τον ίδιο λόγο προσέφυγε στο ΣΤΕ και ο Δήμος της Μυκόνου, χωρίς ακόμη να είναι γνωστή η απόφαση του δικαστηρίου.
Είμαστε μέλη της πρωτοβουλίας για την κατάργηση του ΤΑΙΠΕΔ και μέλη της πρωτοβουλίας κατά της ιδιωτικοποίησης των αεροδρομίων.
Λίγα λόγια για την Μύκονο
Η Μύκονος είναι ένας καθαρά τουριστικός προορισμός, ένας από τους δημοφιλέστερους παγκοσμίως. Αν και μικρό νησί με έκταση μόλις 86,125 τ.χλμ και μόνιμο πληθυσμό 10.134 άτομα, την καλοκαιρινή περίοδο φιλοξενεί κοντά στους 1.700.000 επισκέπτες. Το μεγαλύτερο μέρος της τοπικής οικονομίας βασίζεται στον τουρισμό και οτζίρος των επιχειρήσεων του νησιού συμβάλει στο Ακαθάριστο Εγχώριο προϊόν της Ελλάδας (ΑΕΠ) με σημαντικό ποσοστό .Το αεροδρόμιο και τα δύο λιμάνια ως μοναδικές πύλες εισόδου- εξόδου αποτελούν σημαντικές υποδομές για την ανάπτυξη του τουρισμού.
Τα στατιστικά στοιχεία που έχουμε συλλέξει από την ΥΠΑ για την ετήσια κίνηση στο αεροδρόμιο αλλά και από το Δημοτικό λιμενικό ταμείο για την κίνηση στα λιμάνια δείχνουν σημαντική αύξηση της τουριστικής κίνησης, η οποία αυξάνεται σημαντικά από χρόνο σε χρόνο. Για τον λόγο αυτό οι υποδομές αυτές δεν είναι απλά κερδοφόρες αλλά χαρακτηρίζονται ως φιλέτα!

Λίγα λόγια για το αεροδρόμιο της Μυκόνου
Το αεροδρόμιο της Μυκόνου είναι διεθνές αεροδρόμιο.
Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι για το 2015 η εκτιμώμενη αύξηση της κίνησης στο αεροδρόμιο της Μυκόνου αγγίζει το 15 %.Το σύνολο των επιβατών που μετακινήθηκε αεροπορικώς στο νησί έως το τέλος Δεκεμβρίου του 2015 φτάνει τις 432,460 ενώ το αντίστοιχο διάστημα του 2014 το νούμερο ήταν 390.400.
Οι αφίξεις επισκεπτών στο αεροδρόμιο της Μυκόνου αποτελούν περίπου το 1/4 του συνολικού αριθμού των αφίξεων. Για το 2015 οι αφίξεις με κρουαζιερόπλοια φθάνουν τις 650.000 και οι αφίξεις με πλοία της ακτοπλοΐας επίσης 650.000 .
Ο ετήσιος τζίρος του αεροδρομίου από όλες τις δραστηριότητες( αφίξεις, τέλη χρήσης του αεροδρομίου και τα τέλη συγχρονισμού και ανάπτυξης- σπατόσημο) αγγίζει τα 6.000.000 ευρώ. Παρόλα αυτά από το 2000 δεν έχει γίνει κανένα σοβαρό έργο βελτίωσης ενώ χρειάζεται άμεσα νέα διάδρομο και επέκταση- ανακατασκευή της πίστας. Αξίζει να σημειωθεί ότι στις 2/8/2015 έσπασε ρεκόρ ημερήσιων αφίξεων (170). Είναι αεροδρόμιο που χρησιμοποιεί και η πολεμική αεροπορία ενώ οι αεροδιακομιδές με το Εθνικό Κέντρο Άμεσης Βοήθειας( ΕΚΑΒ) ετησίως ξεπερνούν τις 200, με δεδομένο ότι το Κέντρο Υγείας του νησιού δεν μπορεί να εξυπηρετήσει τα σοβαρά περιστατικά και εξυπηρετεί ασθενείς από τα γύρω νησιά που δεν διαθέτουν αεροδρόμιο.
Οι περίπου 14.000 πτήσεις ετησίως αφορούν εταιρίες lowcost( EasyJet και charters). Αυτό σημαίνει ότι η ιδιωτικοποίηση θα επηρεάσει σοβαρά την πολιτική των touroperators που διακινούν μεγάλο μέρος των επισκεπτών αλλά και τις αφίξεις των individuals αφού η τιμολογιακή πολιτική δεν θα στοχεύει στην τουριστική ανάπτυξη αλλά μόνο στο κέρδος της εταιρίας η οποία είναι γερμανικών συμφερόντων με κύριο μέτοχο το γερμανικό δημόσιο, με μεγάλα συμφέροντα στον χώρο του τουρισμού και σοβαρές επενδύσεις σε τουριστικούς προορισμούς που ανταγωνίζονται την Ελλάδα.
Συμπερασματικά
Οι λόγοι για τους οποίους θεωρούμε ότι η παραχώρησή των αεροδρομίων στην γερμανικών συμφερόντων FraportAG πρόκειται για ξεπούλημα και πρέπει με κάθε τρόπο να αποτραπεί, είναι οι παρακάτω:
1. Οικονομικοί. Αφού
α) τα έσοδα των αεροδρομίων υπερκαλύπτουν τα έξοδα του και συνεισφέρουν στον Κρατικό Προϋπολογισμό.
β) Οι τιμές χρήσεις του είναι χαμηλές και θα ανέβουν κατά πολύ με την ιδιωτικοποίηση (αύξηση τελών για αεροσκάφη και επιβάτες δηλαδή μεγάλη αύξηση των εισιτηρίων, (εννοείς της τιμής των εισιτηρίων, μάλλον;) αύξηση των ενοικίων για τις εταιρίες που νοικιάζουν χώρους κλπ)
2. Κοινωνικοί. Αφού το Αεροδρόμιο χρησιμοποιείται για ιατρικές και νοσοκομειακές αερομεταφορές χωρίς κόστος.
3. Εθνικοί. Αφού το Αεροδρόμιο χρησιμοποιείται από την Πολεμική Αεροπορία τόσο σε ασκήσεις όσο και σε έκτακτες εθνικές καταστάσεις. Είναι παραχώρηση, καταστρατηγεί το Σύνταγμα και υπονομεύει την Εθνική μας Κυριαρχία.
4. Πολιτικοί. Θεωρούμε ότι η απόφαση για το ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας της πατρίδας μας – και μάλιστα με την υπογραφή μιας αριστερής κυβέρνησης – αποτελεί το χειρότερο από όλα τα μέτρα των τριών μνημονίων που μας επιβλήθηκαν για να εξυπηρετήσουν τις τράπεζες και τους δανειστές.
Με αφορμή την αποπληρωμή ενός παράνομου χρέους για το οποίο δεν ευθύνονται οι πολίτες, στοχεύει μαζί με όλα τα μέτρα των μνημονίων στην απώλεια της εθνικής μας κυριαρχίας και θα οδηγήσει την Ελλάδα σε μεγαλύτερη ύφεση.
Εάν δεν αντιδράσουμε δυναμικά δεν θα σταματήσουν εδώ. Μετά τα λιμάνια και τα αεροδρόμια, τις πηγές ενέργειας, τα κόκκινα δάνεια και την πρώτη κατοικία σειρά έχουν οι παραλίες, οι αρχαιολογικοί χώροι, οι περιοχές NATURA, όλος ο εθνικός υλικός και άυλος πλούτος.
Συντασσόμαστε με κάθε δράση και πρωτοβουλία για την ανατροπή αυτής της αντιλαϊκής αδηφάγου πολιτικής!
Σας εύχομαι καλή χρονιά, με υγεία , αλληλεγγύη και αγωνιστικότητα!
Ευχαριστώ

Όλη η καταγραφή των συζητήσεων της Ημερίδας για τις αερομεταφορές στις Βρυξέλλες στις 12/1/2016 στο λινκ:

http://www.guengl.eu/news/article/events/tracking-the-eu-aviation-sector-flight-route-current-cases-and-future-prosp
Άννα Καμμή από το 2:12′ έως το 2:19′)

Για διευκόλυνση σας: 
Ενοτητα 1 ,   
εισήγηση Σ.Σακοράφα 03:00-08:40
Ενότητα 2, 
εισήγηση Ν. Χουντή 1:02- 1:10
Πρόεδρος Παν. Ένωσης Αερολιμενικών, κ. Καμηλάκης , 1:07-1:27
Μέλος του Συντονιστικού της  Πρωτοβουλίας Λάμπρος Ντούσικος, 1:28-1:39
Μέλος του Συντονιστικού της  Πρωτοβουλίας  Ελένη Πορτάλιου  1:40-1:48
Δημοσιογράφος, πρώην Βουλευτής και νυν  και Περιφ. Σύμβουλος Β.Αιγαίου Αγλαΐα Κυρίτση , 1:48-1:55
Ευρωβουλευτής Σύριζα Κων/να Κούνεβα, 2:00-2:06
Άννα Καμμή 2:12-2:19
Ευρωβουλευτής ΝΔ, Μανώλης Κεφαλογιάννης 2:22-2:26

Σακοράφα Απόφώνηση 3:08-3:13

 

Εν κατακλείδι στη σημαντική αυτή εκδήλωση στην καρδιά της Ευρώπης οι συμμετέχοντες απέδειξαν με στοιχεία όσον αφορά την ιδιωτικοποίηση των δεκατεσσάρων περιφερειακών αεροδρομίων της Ελλάδας ότι πρόκειται για ασύμφορη συμφωνία για το Ελληνικό Δημόσιο.
Κυρίως πρόκειται για εκχώρηση εθνικής κυριαρχίας από τις ελληνικές αρχές – με την έγκριση της Κομισιόν και του Eurogroup – οι οποίες πωλούν τα ελληνικά αεροδρόμια στην εταιρεία Fraport, εταιρία που ανήκει στο γερμανικό δημόσιο, το Επιμελητήριο του κρατιδίου της Έσσης και την αεροπορική εταιρεία Lufthansa». Σημειωτέον ότι θυγατρική εταιρεία της Lufthansa είχε «διοριστεί από τις ελληνικές αρχές και ως σύμβουλος ιδιωτικοποιήσεων των ελληνικών περιφερειακών αεροδρομίων, εγείροντας πολλά ερωτηματικά για τη νομιμότητα της διαδικασίας».

Συμπερασματικά, μια τέτοια ιδιωτικοποίηση αποτελεί ένας είδος οικονομικού ιμπεριαλισμού και οικονομικής ταπείνωσης της Ελλάδας, αφού με τις συμβάσεις που θα υπογραφούν η Fraport θα έχει το πάνω χέρι στην ελληνική τουριστική αγορά και θα επεμβαίνει στην τουριστική μας πολιτική.

Για τους παραπάνω λόγους δρομολογείται προσφυγή στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή Εμπορίου-Ανταγωνισμού από συνδικαλιστικές οργανώσεις εργαζομένων στις αερομεταφορές και κινήσεις πολιτών που αντιτίθενται στην ιδιωτικοποίηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, καταβάλλοντας μια ύστατη προσπάθεια να “μπλοκάρουν” τη σύμβαση του ελληνικού Δημοσίου με τη γερμανική κοινοπραξία Fraport.
Ταυτόχρονα, οι ευρωβουλευτές Νίκος Χουντής, Σοφία Σακοράφα επιχειρώντας να κρατήσουν το θέμα “ανοιχτό” και να ασκήσουν πιέσεις προσδοκώντας καλύτερο αποτέλεσμα για τους προσφεύγοντες ανέλαβαν τη δέσμευση να καταθέσουν ερώτηση προς την Επίτροπο Ανταγωνισμού Margrethe Vestager.

~~~~
Αντίγραφο του MYKONOS AIRPORT- STATISTICS
~~~~~

Anna’s Kammi speech in English

Dear Organisers,
Thank you for the invitation to this very important one day event and for the opportunity to present our position on the developments in the area of airports generally in Europe and specifically in Greece.

About us

My name is Anna Kammi and I am from Mykonos.
I am a Councillor in the Municipality of Mykonos and head of the public movement of ‘Active Citizens of Mykonos’ (KEPOM) which participates in the decision making process of the island,being represented by two town councillors.
In 2012 we resorted as a movement to the Council of State, against the handing over of the port of Tourlos, which is one of the two ports in Mykonos, to Hellenic Republic asset development fund, known as TAIPED. For the same reason, the Municipality of Mykonos also took the case of the privatization of Mykonos port to the Council of State and we are now waiting for the court decision.
We are members of the initiative in favour of the abolition of TAIPED institution and members of the initiative against the privatisation of the Greek airports.

About Mykonos
Mykonos is clearly a tourist destination, one of the most popular worldwide. Even though it is a small island with an area of 86.125 square kilometres and a permanent population of 10.134 people, in the summer period it hosts 1.700.000 visitors.
The majority of the local entreprises depend on tourism and the income earned by the local businesses contributes to a significant percentage of the GDP of Greece.
The airport and the two ports are unique entry and exit points and are an important part of the infrastructure for the development of tourism.

The statistics which were provided by the Civil Aviation for the annual number of arrivals and departures at the airport and the same from the Port Authority of Mykonos for arrivals at both ports show the considerable increase in the number of tourists, which has been increasing significantly year by year. For this reason these infrastructures are not only profitable, but are considered to be extremely lucrative.

About Mykonos Airport

We indicatively mention that for 2015 the estimated increase in the arrivals and departures at the airport of Mykonos was about 15%. The total passengers who arrived by air in 2015 was 432.460 while for the equivalent period of 2014 the number was 390.400. The arrivals at the airport of Mykonos make up one quarter of the total number of arrivals. For 2015 the arrivals by ship are 650.000 and arrivals by cruise ship are also 650.000.
The annual turnover of the airport from all its commercial activities (arrivals,fees for airport usage, modernisation and development taxes) reaches ca. 6.000.000 Euro.
Despite this, since 2000 there have been no significant improvements made, while it drastically needs a new runway and an extension-reconstruction of the aircraft parking area. It is noteworthy that there were a record number of 170 daily arrivals on August 2nd, 2015 . It is an airport which is used by the National Airforce, while the number of patients carried annually by the National Air Ambulance Emergency Centre surpasses 200, given that the Health Centre of the island is not in a position to treat the serious cases and at the same time it facilitates patients from nearby islands, which do not have an airport.

The majority of the 14.000 annual flights concern low cost companies (Easy Jet and charters). This means that the privatisation will seriously affect the policies of the tour operators who transport a large number of the visitors and individuals since the pricing policies will not be aimed at developing tourism but only the profit of the company.

CONCLUSION
The reasons why we consider that the handing over of the airports to the German interest Fraport AG is a sell off and must be avoided at all costs are as follows:
1. Financial.
a)Since the income of the airport far exceeds the expenses and contribute to the National Budget. b)Usage prices are low and will increase substantially with privatisation (increase in the fees for aircraft and in passenger fares, which means a significant increase in ticket fares, an increase in rent for the companies who rent a business premises in the airport.
2. Social. Since the airport is also used to transport patients in emergency cases to hospitals without cost.
3. National. Since the airport is used by the National Airforce for training and for national emergencies the handing over of the airports is against our Constitution andat the same time undermines our National Rule.
4. Political.We believe the decision to sell off the public property of our country- even with the signature of what is supposedly a left wing government- is by far the worst of all the austerity measures taken to facilitate the banks and their lenders.

With regard to the repayment of an illegal debt, for which (most of)the citizens are not responsible,(the selling of our airports) is aiming together with all the other austerity measures to overthrow National Rule and to lead Greece into an even greater recession.

If we do not react strongly, they will not stop here.
After the airports and ports, the sources of energy, the unpaid bank loans the first house unpaid morgues, the next target will be our beaches, our archaeological sites, our NATURA regions and all our national wealth.

We are participating in every activity and initiative for the withdrawal of this unfair and greedy policy!
Please accept my best wishes for a healthy and happy new year. With solidarity.
Thank you.

~~~

http://www.guengl.eu/news/article/events/tracking-the-eu-aviation-sector-flight-route-current-cases-and-future-prosp
(Anna Kammi 2:12′ – 2:19′)
Ρεπορτάζ της Pressrepublica ΕΔΩ

2 thoughts on “Στις Βρυξέλλες η Άννα Καμμή, η φωνή της Κ.Ε.ΠΟ.Μ. κατά του ξεπουλήματος του αεροδρομίου της Μυκόνου

    Athanasios Ser said:
    20/01/2016 στο 8:24 πμ

    Έχω μια απορία…..γιατί την επένδυση δεν την κάνουνε οι Ενεργοί Πολίτες Μυκόνου….όλοι θα τους βγάζαμε το καπέλο)))

      kepom responded:
      04/02/2016 στο 5:26 μμ

      Και θα μείνετε με την απορία όσο δεν αντιλαμβάνεστε την αναγκαιότητα του δημόσιου αγαθού.
      Κατά τ’ άλλα μια παράκληση. |
      Η Κ.Ε.ΠΟ.Μ. δεν δαγκώνει. Στοιχειώδης πολιτισμός είναι τα ερωτήματα να έχουν και ονοματεπώνυμο υπαρκτού προσώπου, άλλως ο ερωτών μπορεί να χαρακτηριστεί ως troll όπερ …μάνικα δίχως κορμί!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s