Τα φιλέτα των αεροδρομίων μας σε γερμανικά και άλλα χέρια

AERODROMIO MYKONOS anahoriseis  Στο Γερμανικό Δημόσιο και στα αναμενώμενα ιδιωτικά συμφέροντα
τα Ελληνικά Αεροδρόμια
Σκανδαλώδης η «παραχώρηση», όσο και η επί χρόνια εγκατάλειψη
του κερδοφόρου αεροδρομίου Μυκόνου

Σε εξευτελιστική τιμή » παραχωρούνται» από το ΤΑΙΠΕΔ  στην  ελληνογερμανική κοινοπραξία  FRAPORT -SLENTEL τα περιφερειακά ελληνικά αεροδρόμια για την αποπληρωμή του δημόσιου χρέους! Κατά την συνεδρίαση του ΔΣ του Δήμου Μυκόνου στις 27 Νοεμβρίου 2014, το θέμα ήρθε στο τραπέζι μετά από αίτηση της ΚΕΠΟΜ. Οι δημοτικοί σύμβουλοι της Κίνησης Ενεργών Πολιτών Μυκόνου Άννα Καμμή και Δημήτρης Ρουσουνέλος  παρουσίασαν στοιχεία που αφορούν σε όλα τα περιφερειακά αεροδρόμια   και σε αυτό της Μυκόνου και ανέπτυξαν τους λόγους για τους οποίους θεωρούν  ότι  αυτή  η  εξέλιξη θα έχει δυσμενείς επιπτώσεις τόσο στην Εθνική, όσο και στην τοπική οικονομία και ότι υπονομεύει την εθνική μας κυριαρχία».
Κατά τη συνεδρίαση του Δ.Σ. το κλίμα δυσαρέσκιας ήταν εμφανές από όλες τις πλευρές. Οι  παρευρισκόμενοι μάλιστα εκπρόσωποι φορέων που πήραν τον λόγο (Σωματείο Ενοικιαζομένων Δωματίων και ΤΑΧΙ) επισήμαναν την  ανάγκη να παραμείνει το αεροδρόμιο της Μυκόνου στο Δημόσιο και να αναβαθμίσει τις υπηρεσίες του.
Στο τέλος της συνεδρίασης προτάθηκε σχέδιο ψηφίσματος από τον δήμαρχο κ. Κ. Κουκά.
Ήταν ένα ήπιο και»ήξεις-αφίξεις» κείμενο το οποίο στην ουσία αποτελούσε ευχολόγιο χωρίς να αποδίδει στο ελάχιστο την ουσία της συζήτησης που προηγήθηκε. Το σχέδιο ψηφίσματος διαμορφώθηκε με προσθήκες για να πεισθούν οι δημοτικοί σύμβουλοι (ακόμα και της συμπολίτευσης) που διαφωνούσαν και εν τέλει ψηφίστηκε κατά πλειοψηφία.
Δύο στοιχεία αξίζει να σημειωθούν:
– η εμμονή του κ. δημάρχου να μην είναι ξεκάθαρο στο ψήφισμα ότι επιθυμούμε (με βάση τα παρακάτω σημαντικά στοιχεία που παρουσιάζουμε) να διατηρηθεί ο δημόσιος χαρακτήρας του εφόσον μιλάμε για ένα αεροδρόμιο το οποίο και ο ίδιος χαρακτήρισε «φιλέτο»
– το γεγονός ότι δεν πήραν τον λόγο για να πουν την θέση τους οι σύμβουλοι της πλειοψηφίας πλην του κ. Γκέλου που χτύπησε θυμωμένος το χέρι του στο τραπέζι διαμαρτυρώμενος για το γεγονός ότι δεν ήμασταν ως τώρα ενημερωμένοι για αυτή τη δυσμενή εξέλιξη, του κ. Παναγιωτακόπουλου ο οποίος έφερε το παράδειγμα των Εθνικών Δρόμων και των δυσμενών για την κοινωνία αποτελεσμάτων της ιδιωτικοποίησής τους. Και οι δύο ήταν εμφανές (ό ένας μάλιστα το είπε δημόσια) ήταν αντίθετοι, αλλά ψήφισαν το ψήφισμα «από σεβασμό στον κ. Δήμαρχο»!

Η ΚΕΠΟΜ ζήτησε να μάθει την άποψη όλων των συμβούλων αλλά (πριν κλείσει άρον άρον η συζήτηση στην τελική της φάση) ακούστηκε μόνο η άποψη της κυρίας Ανδρονίκου η οποία συνηγορώντας στην ιδιωτικοποίηση ανέφερε βιωματική εμπειρία από τη Σαντορίνη σχετικά με κλειστές πόρτες εισόδου και βρώμικες τουαλέτες.

Ύστερα από αυτό και δεδομένου ότι η Κίνηση Ενεργών Πολιτών θεωρεί ότι κακώς δεν ήταν ξεκάθαρη η θέση μας στο ψήφισμα για διατήρηση του δημοσιου χαρακτήρα του αεροδρομίου, αρνήθηκε να το ψηφίσει, ενώ ο σύμβουλος της μείζονος μειοψηφίας κ. Ρούσσος δήλωσε «παρών».

AERODROMIO MYKONOS PYRGOS_ELEGHOU
ΑΠΟΚΡΑΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΩΝ

Στην εισήγησή της η Άννα Καμμή την οποία κατέθεσε και γραπτώς με την υπογραφή και του Δημήτρη Ρουσουνέλου μεταξύ των άλλων τόνισε:

Κύριε Δήμαρχε,
κύριε Πρόεδρε,
κύριοι σύμβουλοι, κυρίες και κύριοι,

Δυστυχώς οι εξελίξεις πρόλαβαν την συνεδρίαση του ΔΣ του Δήμου!
Μετά από μακροχρόνια προετοιμασία ολοκληρώθηκε στις 25/11/2014 η αποκρατικοποίηση των 14 από τα 39 περιφερειακά αεροδρόμια της Χώρας.
Η ελληνογερμανική κοινοπραξία Fraport – Slentel, συμφερόντων ΚΟΠΕΛΟΥΖΟΥ υπερίσχυσε των υπόλοιπων διεκδικητών, προσφέροντας στο ΤΑΙΠΕΔ εφάπαξ τίμημα 1,234 δισ. ευρώ, καθώς και ετήσια αμοιβή ύψους 22,9 εκατ. ευρώ σε τρέχουσες τιμές για τα 7+7 περιφερειακά αεροδρόμια (Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Χανίων, Κεφαλλονιάς, Ζακύνθου, Ακτίου, Καβάλας και Ρόδου, Κω, Σάμου, Μυτιλήνης, Μυκόνου, Σαντορίνης, Σκιάθου).

ΣΤΟΝ ΤΖΙΡΟ 16 ΜΗΝΩΝ ΤΩΝ 14 ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΩΝ  ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΕΙ ΤΟ ΕΦΑΠΑΞ ΤΙΜΗΜΑ ΠΟΥ ΘΑ ΠΛΗΡΩΣΕΙ Ο ΝΕΟΣ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΙΟΥΧΟΣ

Στο άκουσμα του ποσού πολλοί ενθουσιάστηκαν, σπεύδοντας να δηλώσουν ότι αποτελεί θετική εξέλιξη για την Εθνική Οικονομία, την αποπληρωμή του χρέους και την προσέγγιση ξένων επενδυτών.

Να μην βιαστούμε να βγάλουμε συμπεράσματα εάν δεν μελετήσουμε σωστά όλα τα δεδομένα.
• Κατ’ αρχάς ποια είναι η FRAPORT, η εταιρεία που έχει τον πρώτο λόγο στο επενδυτικό σχήμα. Κύριος μέτοχός της είναι το γερμανικό ομόσπονδο κρατίδιο της Έσσης (31,35%), ενώ ακολουθούν το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο της Έσσης (20,2%), η αεροπορική εταιρεία Lufthansa (8,45%), η αυστραλιανή επενδυτική εταιρία Rare Infrastructure Limited (5,27%) και οι λοιποί μέτοχοι (34,91%).
Περισσότερα για τους συγκεκριμένους επενδυτές και την μεθόδευση που έχει γίνει από πλευράς της Γερμανίας, διαβάστε στο άρθρο του χθεσινού ΒΗΜΑΤΟΣ που σας έχω μοιράσει.
• Είναι αλήθεια μια κερδοφόρα παραχώρηση από την ελληνική πλευρά ή τελικά πρόκειται για ξεπούλημα;
Την απάντηση θα την δώσουν οι αριθμοί.
Στον τζίρο περίπου 16 μηνών ισοδυναμεί το ποσό του 1,234 δις ευρώ που θα πληρώσει εφάπαξ ο επενδυτής ενώ το ετήσιο εγγυημένο μίσθωμα των 22,3 είναι μηδαμινό ποσό εάν σκεφθεί κανείς ότι επίσημα ο ετήσιος τζίρος από το αεροδρόμιο της Κέρκυρας είναι 27 εκ.
• Ποιος θα καθορίζει την τιμολογιακή πολιτική για τα τέλη χρήσης αεροδρομίου κλπ ;
Μα φυσικά ο νέος ιδιοκτήτης.
Αυτό σημαίνει ότι θα επηρεάζεται η τουριστική μας πολιτική και η ανταγωνιστικότητα του τουριστικού μας προϊόντος από τις διαθέσεις του επενδυτή, γερμανικών συμφερόντων όπως αναφέραμε, που για πολλούς λόγους δεν θα ενδιαφέρεται να κρατήσει τις τιμές προσιτές.
Εδώ να σημειώσουμε ότι η διακίνηση ξένων επιβατών γίνεται κυρίως μέσω των αεροδρομίων ( πάνω από το 60% της επιβατικής κίνησης).

ΠΟΛΛΑ ΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΙΚΑ

• Ποια είναι σήμερα τα τέλη αεροδρομίων;
Για όλα τα αεροδρόμια εκτός του Ελ. Βενιζέλος που ως γνωστόν το διαχειρίζεται ξένη εταιρία από την ίδρυσή του και αποτελεί το πιο ακριβό αεροδρόμιο στην Ευρώπη, τα τέλη αεροδρομίου είναι μηδαμινά ενώ το τέλος συγχρονισμού και ανάπτυξης (σπατόσημο) είναι 12 ευρώ για επιβάτες εντός Σέγκεν και 22 ευρώ για όλους τους υπόλοιπους.
Με την νέα εξέλιξη, το λεγόμενο σπατόσημο θα ανέβει στα 14,5 ευρώ και από αυτά το Ελληνικό Δημόσιο θα εισπράττει 1 ευρώ για να καλύπτει τις ανάγκες της ΥΠΑ και των υπόλοιπων περιφερειών αεροδρομίων!
• Ποιός θα είναι ο ρόλος της ΥΠΑ;
Μέχρι σήμερα την διαχείριση των περιφερειακών αεροδρομίων είχε η ΥΠΑ. Με τις νέες εξελίξεις ο ρόλος της θα είναι μόνο διοικητικός, χωρίς ακόμη να έχει ξεκαθαριστεί το τοπίο, αφού όλες οι διαβουλέυσεις έγιναν ερήμην της υπηρεσίας.
• Πολλά αεροδρόμια χρησιμοποιούνται από την ΠΟΛΕΜΙΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ, καθώς επίσης και για την ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ (ΕΚΑΒ-ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΗ).
Θα πληρώνεται τέλος στον νέο ιδιοκτήτη για αυτήν την χρήση;
Δεν είναι ξεκαθαρισμένο αυτό ακόμη. Ένα είναι σίγουρο:
Μέχρι σήμερα δεν έχει ζητηθεί γνωμοδότηση από το Υπ. Εθνικής Άμυνας!
Να σημειώσουμε εδώ ότι οι εξελίξεις αφορούν και αεροδρόμια ΒΑΣΕΙΣ όπως αυτό του Άκτιου, της Σαντορίνης κλπ.

• Τι θα γίνει με τα έργα ΕΣΠΑ τα οποία βρίσκονται σε εξέλιξη σε διάφορα αεροδρόμια;
Μα φυσικά θα συνεχιστούν γιατί εάν σταματήσουν θα απενταχθούν και θα πρέπει να επιστραφούν τα ποσά που έχουν διατεθεί.
Άρα στις υπάρχουσες υποδομές θα προστεθούν και όσες είναι υπο κατασκευή, άρα θα δοθεί και bonus μεγάλης αξίας, πληρωμένο με κοινοτικά κονδύλια άρα από φόρους των Ευρωπαίων πολιτών και δικούς μας. Χαρακτηριστικό επίσης είναι ότι στα σχετικά ΦΕΚ που έχουν δημοσιευτεί για αυτήν την εξέλιξη προβλέπεται ότι θα μπορούν να γίνονται απαλλοτριώσεις ώστε να διευκολύνονται οι επενδύσεις του ιδιώτη, άρα εις όφελός του.

• Ποιος θα πληρώνει τα λειτουργικά έξοδα των 14 αυτών αεροδρομίων?
Άγνωστο μέχρι στιγμής! Υπάρχει περίπτωση να πληρώνονται και αυτά από το 1 ευρώ ανά επιβάτη.

AERODROMIO MYKONOS afixeis

ΚΑΙ ΤΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΤΗΣ ΜΥΚΟΝΟΥ;

Σας καταθέτουμε τους πίνακες που πήραμε από την ΥΠΑ για την κίνηση του αεροδρομίου της Μυκόνου από το 2011 – 2014. Στα νούμερα αυτά συμπεριλαμβάνονται και τα ιδιωτικά αεροπλάνα που στην Μύκονο έρχονται αρκετά καθώς βεβαίως και οι επιβάτες τους.
Επίσης σας καταθέτουμε και τα επίσημα στοιχεία από το Λιμεναρχείο για τις αφίξεις με κρουαζιέρα και με πλοία της ακτοπλοΐας για να έχουμε μια πλήρη εικόνα και το μέγεθος που καταλαμβάνουν στις αφίξεις αυτές με αεροπλάνο.

Από την έρευνα που κάναμε για το αεροδρόμιο της Μυκόνου, ο Δημήτρης και εγώ για λογαριασμό της ΚΕΠΟΜ και ενόψει της σημερινής συνεδρίασης. διαπιστώσαμε:
• H ΥΠΑ διαθέτει στην Μύκονο τον Αερολιμενάρχη και 9 υπαλλήλους :
4 οδηγούς πυροσβέστες, 2 αερολιμενικούς, 1 ηλεκτρολόγο, 2 ψυκτικούς.
• Τα έσοδα των αεροδρομίων, άρα και της Μυκόνου, προέρχονται από:
α. τα τέλη χρήσης αεροδρομίου,
β. τα τέλη συγχρονισμού και ανάπτυξης (σπατόσημο),
γ. από τις ενοικιάσεις των εμπορικών χώρων
Στην πρώτη κατηγορία εσόδων τα ποσά είναι εξευτελιστικά για να δοθούν κίνητρα στην ανάπτυξη του τουρισμού :
1 ελικόπτερο πλήρωνε μέχρι πριν 2 χρόνια 0,82 ευρώ για την παραμονή του στο αεροδρόμιο που πλήρωσε ή σε οποιοδήποτε άλλο για 24 ώρες.
1 μικρό αεροπλάνο 1,60 ευρώ και ένα τσάρτερ 70-80 ευρώ ανά προσγείωση.
Τα ποσά αυτά ήταν σχεδόν μηδενικά έως φέτος, και για το 2014 ήταν στο 50% των παραπάνω τιμών (0,41, 0.80, 35 -40 ευρώ)
Οι μεγάλες εταιρείες πληρώνουν μηνιαίως κατ’ ευθείαν στην κεντρική ΥΠΑ.

Μια κερδοφόρα Επιχείρηση… ένα φιλέτο!

• Το αεροδρόμιο της Μυκόνου μόνο από Σπατόσημο εισέπραξε έως τις 31/10/2014 : 4.993.000 ευρώ ενώ για όλο το 2013 3.830.000 και για το 2012 3.200.000.
• Τα έσοδα της ΥΠΑ για ενοικιάσεις εμπορικών χώρων στο αεροδρόμιο της Μυκόνου για το 2014 είναι περίπου 50.000 τον μήνα, δηλαδή περίπου 600.000 ετησίως.
• Η EASY JET (εταιρία low cost) διακίνησε για το 2014 94.000 επιβάτες στο σύνολο των 240.000 από χώρες του εξωτερικού. Οι υπόλοιποι επιβάτες εξωτερικού διακινήθηκαν με πτήσεις charter οι οποίες εκτελούνται από εταιρίες low cost.
• το αεροδρόμιο της Μυκόνου κατασκευάστηκε το 1971 , η επέκταση έγινε το 1998-1999 ενώ το 2000 έγινε το νέο κτίριο που έχουμε σήμερα, το οποίο έχει έκταση 8000 τμ.
• Ένα μέρος του κτιρίου έως σήμερα παραμένει ανεκμετάλλευτο, λόγω κακής χωροταξικής κατασκευής τόσο στον 1ο όροφο όσο και στο υπόγειο.
• Από το 2000 δεν έχει γίνει κανένα αξιόλογο έργο βελτίωσης – ανάπτυξης κλπ στο αεροδρόμιο της Μυκόνου.
• Μικροσυντηρήσεις κλπ γίνονται με καθυστέρηση και με πρόχειρο τρόπο, σε σημείο να δείχνει εγκαταλελειμμένο και σίγουρα βρώμικο.
• Το αεροδρόμιο της Μυκόνου χρειάζεται άμεσα:
α. νέο διάδρομο, επίστρωση και ανακατασκευή ( αρτεσιανά φρέατα).
β. Ανακατασκευή-επέκταση της πίστας ( χώρος στάθμευσης) γ. Αναβάθμιση κτιρίων, Πύργου, υποσταθμών, συστήματος κλιματισμού

• Μέχρι φέτος την ασφάλεια του αερολιμένα είχε το ΑΤ Μυκόνου. Από του χρόνου ενδεχομένως να αναλάβει εταιρεία security, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ασφάλεια αλλά και για το κόστος.
• Για τα έξοδα του αεροδρομίου Μυκόνου δεν μπορέσαμε να έχουμε στοιχεία από την τοπική ΥΠΑ γιατί θα πρέπει να τα ζητήσουμε από το κεντρικό λογιστήριο που βρίσκεται στην Αθήνα. Πάντως αυτά έχουν να κάνουν κυρίως α) με την καθαριότητα που είναι ελλιπής και δίνεται σε εργολάβο μετά από διαγωνισμό στην Αθήνα, β) τα λειτουργικά έξοδα και γ) με τις όποιες συντηρήσεις οι οποίες είναι μηδαμινές
• Το αεροδρόμιο της Μυκόνου αν και δεν αποτελεί βάση, χρησιμοποιείται από την πολεμική αεροπορία.
• Για το 2014 όπως και κάθε χρόνο έγιναν πολλές αεροδιακομιδές, τόσο τραυματιών ή ασθενών της Μυκόνου όσο και των γειτονικών νησιών (Πάρος, Νάξος, Κουφονήσια, Αμοργός, Τήνος κλπ). Ο αριθμός αυτών των έκτακτων ενεργοποιήσεων κυρίως κατά τη διάρκεια της νύχτας υπερβαίνουν τις 200.

Συμπερασματικά

Οι λόγοι για τους οποίους θεωρούμε ότι η παραχώρησή του σε ιδιώτη πρόκειται για ξεπούλημα και πρέπει με κάθε τρόπο να αποτραπεί, είναι οι παρακάτω:
1. Οικονομικοί. Αφού
α) τα έσοδα του Αεροδρομίου υπερκαλύπτουν τα έξοδα του και συνεισφέρουν στον Κρατικό Προϋπολογισμό.
β) Οι τιμές χρήσεις του είναι χαμηλές και θα ανέβουν κατά πολύ με την ιδιωτικοποίηση (αύξηση τελών για αεροσκάφη και επιβάτες δηλαδή μεγάλη αύξηση των εισιτηρίων, αύξηση των ενοικίων για τις εταιρίες που νοικιάζουν χώρους κλπ)
2. Κοινωνικοί. Αφού το Αεροδρόμιο χρησιμοποιείται για ιατρικές και νοσοκομειακές αερομεταφορές χωρίς κόστος.
3. Εθνικοί. Αφού το Αεροδρόμιο χρησιμοποιείται από την Πολεμική Αεροπορία τόσο σε ασκήσεις όσο και σε έκτακτες εθνικές καταστάσεις.
4. Τοπικοί. Αφού τα χωράφια που απαλλοτριώθηκαν από τους Μυκονιάτες για την κατασκευή ενός αεροδρομίου από το Κράτος καταλήγουν σε ιδιώτη, ο οποίος θα ζητήσει απαλλοτρίωση και νέων εκτάσεων προκειμένου να επεκτείνει τις δραστηριότητες του και να μεγιστοποιήσει το κέρδος του.

Την ύστατη ώρα έστω, να αντιδράσουμε!
Ζητάμε από το ΔΣ να ψηφίσει :

Την συμμετοχή του Δήμου Μυκόνου στην Πανελλαδική κινητοποίηση φορέων, αυτοδιοικητικών, εκπροσώπων των παραγωγικών τάξεων από όλη την Ελλάδα , την ΚΟΙΝΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ κατά της ιδιωτικοποίησης των αεροδρομίων και αυτού της Μυκόνου , να εκδώσουμε ένα ψήφισμα και να το στείλουμε σε όλους τους αρμόδιους φορείς και να συντονιστούμε πανελλαδικά με όλους τους φορείς που θα κινηθούν νομικά κατά αυτής της εξέλιξης, θεωρώντας επιζήμια για την εθνικά και τοπική οικονομία αλλά και για την εθνική μας κυριαρχία.
Ποτέ δεν είναι αργά!

Για την ΚΕΠΟΜ
Οι δημοτικοί σύμβουλοι

Άννα Καμμή

Δημήτρης Ρουσουνέλος

Παραθέτουμε στατιστικά στοιχεία από το Αεροδρόμιο και το Λιμάνι Μυκόνου. Φαίνεται καθαρά η δυναμική των 2 κύριων και μοναδικών «πυλών εισόδου» στο νησί μας. Ας σκεφτούμε, ας συζητήσουμε το θέμα ευρύτερα και ας αντιδράσουμε επιτέλους!
Statistika Afixanaxoriseis Aerodromio Mykonou 2013-14Statistika afixanaxoriseon Limani Mykonou 2013 2014 Statistika Krouazieras Mykonos 2012-2013 Statistika Krouazieras Mykonos 2013-2014
Σημείωση: Η αναμενόμενη παραχώρηση του Λιμανιού της Μυκόνου
σε ιδιωτικά χέρια, δεν θα είναι ένα ακόμα περιστατικό που καποιοι
θα το χαρακτηρίσουνε «ξαφνικό θάνατο», αλλά ένα εκ προμελέτης
έγκλημα για την οικονομία και το μέλλον του νησιού μας.

Συντάκτης: kepom

Η Κίνηση Ενεργών Πολιτών Μυκόνου έχει έδρα τη Μύκονο.

One thought on “Τα φιλέτα των αεροδρομίων μας σε γερμανικά και άλλα χέρια”

  1. δυστυχώς σε κάποιες δημόσιες υπηρεσίες οι κρατικοί υπάλληλοι είχαν την εντύπωση οτι άνοιγαν το δικό τους μαγαζάκι. Η εικόνα της υπηρεσίας από τη μια δεν τους απασχολούσε γιατί έτσι κι αλλιώς δούλευε το μαγαζάκι-γωνία, και από την άλλη ήταν σκόπιμη ώστε να επικαλούνται προβλήματα αφενός και αφετέρου να μην υπάρχει υπόνοια ότι το χρήμα ρέει. Το εργασιακό καθεστώς του δημοσίου δυσκίνητο και με διάφορους..υποβολείς , διατηρούσε ακλόνητους πολλούς άχρηστους και επιβλαβείς με αποτέλεσμα σήμερα κάποιοι από μας να ανακουφιζόμαστε με την ιδέα ότι έστω κι έτσι θα μπουν κάποια πράγματα- που δυσφήμιζαν αυτές τις υπηρεσίες αλλά και τον τόπο που κάθε μια βρισκόταν- στη θέση τους. Φυσικά αν κινητοποιηθεί ένας μηχανισμός προάσπισης των συμφερόντων του τόπου μας , θ αφήσουμε κατά μέρος τις προσωπικές μας απόψεις και όπως και με την εφορία θα ενισχύσουμε την προσπάθεια. Κανένας μας δεν θέλει να ξεπουληθεί ο τόπος μας.Αλλά είστε σίγουροι ποιός είναι ο πραγματικός εχθρός και πως θα προστατευθουμε απ΄αυτόν? Δηλαδή είναι κάποιος σε θέση να ορίσει κανόνες ωφέλιμους για τον τόπο , έλεγχο και τιμωρία ,στο οποιοδήποτε νέο σκηνικό επιδιώκει? Είναι η τοπική κοινωνία σε θέση να ξεριζώσει τα ζιζάνια που λυμαίνονται τον κήπο της? Ή άθελά της θα τους ρίξει λίπασμα? Αν όχι κάθε κίνηση θα κάνει ακόμη πιο ακλόνητους τους άχρηστους, την ατιμωρησία, την αλαζονεία και την ασυδοσία. Τα χρόνια προβλήματα που υπήρχαν γιατί δεν έτυχαν ενδιαφέροντος νωρίτερα και όλοι οι αρμόδιες αρχές του τόπου δήλωναν αναρμόδιες? Ποιός θα δώσει τώρα στις τοπικές αρχές αρμοδιότητα ώστε να έχει ευθύνη ? Ή θα δώσουμε έναν αγώνα χωρίς να μπορεί κάποιος να εγγυηθεί ότι κάθε σάπιο δε θα έχει θέση? Θα χαρώ αν έχετε μια απάντηση και αν αναρωτιέστε από τι απορρέουν οι απόψεις αυτές ψάξτε στο <> αερολιμένες

Σχολιάστε